به گزارش پارس به نقل از فارس، پیکر شهید گمنام و همچنین پیکر شناسایی شده شهید غواص حسین‌علی بالویی بعدازظهر امروز با حضور پرشور مردم این شهرستان تشییع و پیکر پاک شهید گمنام در مزار شهدای گمنام نکا خاک‌سپاری شد.

پیکر پاک شهید غواص حسین‌علی بالویی پس از برگزاری مراسم بزرگداشت در روستای سوته‌خیل نکا و وداع با شهید در شهرستان بهشهر خاک‌سپاری می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این دو شهید غواص و خط‌شکن از مقابل سپاه ناحیه نکا آغاز و پس آن عبور از خیابان‌های انقلاب و علمیه بر روی دستان مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور نکا، در گلزار شهدای گمنام نکا خاک‌سپاری شد.

حضور پرشور جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم در این تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص، بیانگر ولایت‌مداری و تبعیت از رهبری و تجدید بیعت دوباره مردم با شهدا بود که سبب شد بار دیگر با حضور شهدا، قدرت ایران اسلامی و در صحنه بودن مردم ما به جهانیان نشان داده شده و ثابت شود.

13940521000593_PhotoL

پیکر شهدای تازه تفحص شده که از نیروهای لشگر 25 کربلا بودند و هفته گذشته به‌ همراه 30 غواص و خط‌‌شکن از غرب مازندران شوری حسینی در استان به راه انداختند و با ذکر نام اهل‌بیت (ع) و نغمه ملکوتی «یا حسین» به خاک سپرده شدند.

فرمانده ناحیه سپاه نکا در حاشیه این مراسم با قدردانی از حضور حماسی و همه‌جانبه مردم شهیدپرور نکا در آیین‌های مختلف استقبال، شب وداع، بزرگداشت و تشییع پیکرهای پاک شهدا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: شهدا با نثار جان خود، به ما درس ایستادگی و استقامت دادند و همه ما مدیون خون پاک شهدا در زندگی هستیم.

 مرتضی رمضانی با بیان اینکه شهدا برای دفاع از دین و انقلاب، رنج‌ها و سختی‌ها و ایستادگی در برابر دشمن تا دندان مسلح را بر خود هموار کردند و تا پای جان در برابر دشمن ایستادند، افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا ما در آسودگی زندگی کنیم و اکنون این آرامش ما مدیون رشادت‌های همین شهدای عزیزی است که با ورود خود به شهرمان، ما را از گمراهی نجات دادند.

وی ادامه داد: شهدا در معامله‌ای بزرگ، بهشت و رضوان الهی را به بهای جان خود خریداری کردند و امروز نزد خداوند روزی می‌خورند و مهم‌ترین وظیفه ما ادامه راه شهدا و قدم نهادن در راه شهدا و پیروی از وصایای آنها است.

رمضانی گفت: پیام شهدا ایستادگی در مسیر ولایت تا پای جان است و امروز این رسالت بزرگ مردم ما است که باید با تمام توان در مسیر شهدا، ولایت و رهبری باشند.

به گزارش فارس، مراسم شب وداع با دو شهید گمنام و غواص نیز شب گذشته با حضور اقشار مردم نکا در مصلای این شهر برگزار شد.