به گزارش پارس به نقل از فارس ناصر نقوی شامگاه امروز در آیین تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس در تویسرکان، حضور شهدای گمنام در جامعه را یکی از بهترین مجالس برای همه در طول سال خواند و اظهار کرد: تشییع و تدفین شهدا در جامعه دشمن‌شکن است.

وی شهدای گمنام را فرزندان روح‌الله دانست و با اتکا به آیه قرآن افزود: امام(ره) و شهدا در راه خداوند حرکت کرده و از خود به خاطر رضای خدا گذشته و جاودان شدند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه شهدا زنده و به خدا وصل هستند، تاکید کرد: شهدا بهترین الگو برای رسیدن به خداوند متعال است.

وی خطاب به مردم شهر فرسفج، اظهار کرد: با وجود این دو هدیه الهی درب بهشت به روی شما گشوده شده است.

نقوی در ادامه با بیان اینکه راه شهدا ما را از گرفتار شدن به دنیای مادیات و هوا و هوس نجات می‌دهد، افزود: حضور شهدای گمنام در جامعه رسم زندگی را به همگان یاد می‌دهد تا باعث زینت شویم نه سرافکندگی.

وی شهید را آیینه رشد دانست و گفت: یاد و راه شهدا ما را از ترفندهای نرم دشمن رهایی داده و به راه تعالی و کمال هدایت می‌کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به مکر نرم دشمن با هدف نابودی بنیان خانواده گفت: ما باید با احیای ارزش‌های اخلاقی و دینی در خانواده مکر دشمن را خنثی کنیم.

وی غیرت، حجاب، مدارا کردن، خوش‌خلقی و ایثار را برخی از ارزش‌هایی دانست که باید به طور جدی به آن توجه شود و در ادامه تاکید کرد: نهادینه کردن این مولفه‌ها بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد.

نقوی با تاکید بر اینکه حجاب باعث سربلندی بانوان است، با اتکا بر سخن شهدا درباره چادر بانوان خاطرنشان کرد: اثرگذاری حجاب بانوان از خون شهید نیز بیشتر است.

بخشدار بخش قلقل‌رود نیز با بیان اینکه داشته‌های امروز ما به برکت خون شهداست، اظهار کرد: میزبانی از شهدای گمنام افتخار بسیار بزرگی برای شهر فرسفج است.

محمد‌رضا محمدی‌دوست با اشاره به اینکه شهدا با لبیک به امام(ره) و گذشت از خود در هشت سال دفاع مقدس از مرز و بوم ما دفاع کردند، افزود: امروز موظف هستیم با پشتوانه خون پربرکت شهدا از آرمان‌ها و اهداف امام(ره) و شهدا صیانت کنیم.

وی افزود: امروز نیز سرداران جبهه دیپلماسی با تدابیر مدبرانه رهبری و به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم قدرت‌های دنیا را با عقلانیت و تدبیر به زانو درآورند.

دو شهید گمنام 28 و 18 ساله که محل شهادت آنها در جزیره مجنون و زبیدات عراق بود امروز در پارک کوهستانی شهر فرسفج واقع در بخش قلقل‌رود تویسرکان آرام گرفتند.