به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار رئیس و معاونین سازمان فرهنگ و ارتباطات  اسلامی، اظهار داشت: این سازمان چشم فرهنگ ایران در خارج از کشور است و از ظرفیت فوق العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم در سطح کلان برای عالم اسلام مجهول است، گفت: امروز حتی کسانی که در حوزه علمیه نجف هستند از تألیفات و تحقیقات حوزه علمیه قم کمتر آگاهی می‌یابند چه برسد به دیگر حوزه‌ها و مراکز علمی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آثار، تحقیقات و تألیفات حوزه علمیه قم باید به سایر مراکز علمی دنیا معرفی شود و این ارتباط میان آنها تقویت شود که سازمان فرهنگ و ارتباطات در این امر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: موضوعاتی چون سلاح‌های کشتار جمعی، تلقیح مصنوعی و بسیاری مسائل دیگر که مراکز فقهی قم چون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روی آنها کار و تحقیق کرده‌اند باید در اختیار دیگر مراکز علمی و حوزوی در دنیا قرار بگیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند علاوه بر مسائل فرهنگی در  مسائل سیاسی نیز نقش به سزایی را ایفا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: تحقیقات حوزه علمیه قم باید از چهار دیواری حوزه خارج و به جهان معرفی شود که سازمان فرهنگ و ارتباطات می‌تواند در معرفی حوزه، مراودات با سایر مراکز علمی جهان و طرح مسائل حساس و تأثیرگذار تلاش کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان گفت: ما امروز باید دنیا را به چالش بکشانیم چرا که فقه و حقوق ما از این قدرت برخوردار است.