به گزارش پارس، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه برنامه شبکه چهار سیما، مشارکتی بودن برنامه «کتابنامه» را دلیل توقف آن عنوان و اعلام کرد که این برنامه از جذابیت های گرافیکی و محتوایی لازم برخوردار نبود.

مکرمه آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعطیلی برنامه «کتابنامه» که به معرفی کتاب در شبکه چهار سیما می پرداخت، توضیح داد: بیش از ۱۴ سال است که در شبکه ۴ در حوزه تخصصی معرفی کتاب، دیدار با نویسندگان و تحلیل و نقد کتاب، برنامه های مختلفی روی آنتن می‌رود و به این امر افتخار هم می کنیم. «کتابنامه» که علیرضا حایری تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت و تا یک هفته پیش روی آنتن می‌رفت، تنها برنامه در حوزه کتاب نبود. این برنامه به صورت مشارکتی تولید می‌شد و به ازای کتاب‌هایی که معرفی و تبلیغ می‌کرد از ناشران هزینه‌ای اگرچه اندک دریافت می شد اما ما خواستیم که برنامه از حالت مشارکتی و تجاری آن دربیاید و همچنین علاوه بر آن نیاز بود که جذابیت های بصری و کیفیت فنی آن بالاتر برود. هدف ما این بود که سطح متوسط برنامه ها را ارتقا دهیم و گرافیک کاری هم که روی آنتن می رود باید جذاب باشد.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما عنوان کرد: هم اکنون شبکه چهار سیما علاوه بر برنامه «کاغذ رنگی» که همه اخبار و آثار در حوزه کتاب را بررسی می کند برنامه های دیگری هم دارد و به زودی قرار است یک برنامه نقد کتاب هم راه بیفتد. بنابراین تعطیلی برنامه «کتابنامه» به معنای تعطیلی حوزه معرفی و نقد کتاب نیست.

آقایی در ادامه درباره روند ارزیابی برنامه ها اظهار کرد: وقتی کار به یک تهیه کننده سپرده می شود بعد از مدتی می توان محصول هنری را ارزیابی کرد و در صورت در نظر گفتن موارد کیفی و محتوایی اگر لازم بود فرصتی برای تهیه کنندگان دیگر فراهم می شود. 

وی درباره برنامه «زاویه» که علیرضا حائری از تهیه کنندگان آن بود و پیش از این روی آنتن شبکه چهار رفته بود و بعد متوقف شد، گفت: چند ماه است که در حال پیگیری برای شروع دوباره این برنامه هستیم چراکه «زاویه» از برنامه های پربیننده شبکه بود و به عنوان یک برنامه فکری و تحلیلی روی آنتن می رفت. 

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار در پاسخ به تهیه کننده این برنامه اعلام کرد: تهیه کننده برنامه «زاویه» هنوز مشخص نیست اما تا ابتدای شهریور روی آنتن خواهد رفت.