به گزارش پارس، حجت الاسلام سعید طالبی نیا روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم از تمامی نقاط تهران در مصلا امام خمینی (ره) دربرابر نگاه جهانیان به سیل خروشان متحد تبدیل می شود.

وی با تاکید برآمادگی کامل ستاد برگزاری نماز عید فطر در مصلا تهران برای انجام این فریضه الهی تصریح کرد: طبق پیش بینی ها امسال روزعید فطر شنبه است، ولی درصورت رویت ماه در پنجشنبه شب، آمادگی کامل برای برگزاری نماز عید در روز جمعه نیز وجود دارد.

به گفته وی بعد از اذان صبح درهای ورودی به مصلا به روی نمازگزاران گشوده می شود و با توجه به اینکه تمامی مقدمات و موخرات بندگان برای نماز عید فطر عبادت محسوب می شود، مردم باید آرامش خود را برای تمامی این مراحل حفظ کنند.

طالبی نیا با اشاره به خطبه امام علی (ع) در روز عید فطر که در آن، این نماز به قیامت تشبیه شده، گفت: ایشان دنیا را محل مسابقه و آخرت را زمان اجر گرفتن دانسته و بهشت را جایزه برندگان و جهنم را جزای بازماندگان مسابقه می دانند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) عید فطر را روزی عنوان می کنند که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید می شوند، افزود: به همین سبب ایشان نماز عید فطر را شبیه ترین روز به روز قیامت دانسته اند.

جانشین ستاد برگزاری نمازعید فطر در تهران تاکید کرد: امام علی (ع) در این خطبه سفارش کرده اند که وقتی از منازل خود برای نماز خارج می شوید به یاد آورید زمانی را که از منزل بدن خود خارج شده و به سوی خدا خواهید رفت و وقتی از نماز به منزل بر می گردید به یاد آورید زمانی را که به منازل در بهشت خواهید رفت.

طالبی نیا همچنین تصریح کرد: آیین برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلا بزرگ تهران از ساعت هفت صبح با تلاوت کلام الله مجید، تواشیح، مدیحه سرایی و مناجات خوانی آغاز و ساعت هشت صبح نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خطبه ها جزو نماز محسوب می شود، افزود: نمازگزاران تا پایان خطبه ها در جای خود بمانند و بعد از آن نیز با حفظ آرامش از مصلا خارج شوند.

جانشین ستاد برگزاری نماز عید فطر در تهران با بیان اینکه از ساعت پنج صبح اتوبوسرانی و مترو برای انتقال نمازگزارن فعالیت خود را آغاز می کند، خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری نماز تا ساعت 12 ظهر نیز شهروندان می توانند از تمامی خدمات خطوط مترو و اتوبوسرانی برای برگشت به صورت رایگان استفاده کنند.