به گزارش پارس به نقل از فارس، صبح امروز استاد برجسته دانشگاه تبریز و پدر شیمی و پلیمر ایران درگذشت.

دکتر علی‌اکبر انتظامی، متولد سال ۱۳۲۲ بود که مدرک لیسانس شیمی خود را در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس مهندسی شیمی، دکترای تخصصی شیمی پلیمر را در طی سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۱ از دانشگاه لویی پاستور فرانسه دریافت کرد.

وی در سال ۱۳۵۰ در دانشگاه تبریز مشغول به کار شده و طی ۴ دهه فعالیت در این دانشگاه منشاء خدمات بسیاری بود و به عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام و کشور معرفی شد.

انتشار ۱۶۶ مقاله پژوهشی در نشریات علمی داخلی و خارجی، ۱۵۰ مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، ثبت ۵ مورد اختراع، تالیف و ترجمه ۵ عنوان کتاب و راهنمایی ۱۶ رساله دکتری و ۸۰ پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد بخشی از کارنامه علمی و پژوهشی در طی حیات پربار این استاد فرزانه است.

رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت درگذشت دکتر علی‌اکبر انتظامی، استاد برجسته دانشگاه تبریز و پدر شیمی و پلیمر ایران پیام تسلیت صادر کرد.

در قسمتی از پیام محمدرضا پورمحمدی آمده است: درگذشت استاد برجسته علم و اخلاق دانشگاه تبریز، پدر علم پلیمر ایران و بنیانگذار رشته سنتز پلیمرهای نوین در کشور، دکتر علی‌اکبر انتظامی، که عمر پر بار خود را وقف گسترش این رشته و تربیت شاگردان بسیار نمود، فقدانی بزرگ برای این دانشگاه و جامعه علمی کشور است.

اینجانب، این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور و دانشجویان و بازماندگان استاد تسلیت گفته و از خداوند منان رحمت واسعه در جوار حضرت حق برای وی مسئلت می‌کنم.

زمان و مکان مراسم تشییع جنازه این استاد فرهیخته متعاقبا اعلام می‌شود.