به گزارش پارس، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی‌زاده مدیر روابط عمومی مسجد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به رویکرد جدید در سیاست‌ها و اقدامات فرهنگی، برای کارکنان مسجد و زائران برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه همسران کارکنان مسجد جمکران با شعار «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی»، آموزش قرآن برای سنین مختلف، سخنرانی مذهبی بعد از اقامه نماز عصر، جزء‌خوانی هر روز قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و احیای شب‌های قدر با حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشوری در این ماه مبارک انجام می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: برپایی سفره افطاری ساده طبق بیانات رهبر معظم انقلاب برای زائران از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ماه رمضان است، همچنین برگزاری نمایشگاه آشنایی با شیعیان مظلوم عربستان و یمن نیز در مصلای این مسجد مقدس از اول ماه رمضان دایر است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده با بیان اینکه حضرت بقیةالله(عج) هفدهم رمضان سال 393 هجری قمری دستور ساخت مسجد مقدس جمکران را به حسن بن مثله جمکرانی داده‌اند، گفت: بیش از یک میلیون زائر در مراسم احیای شب قدر حضور می‌یابند که ظهور امام زمان(عج) بزرگترین دعای شیعیان در این شب‌های مبارک خواهد بود.