آیت الله حسین مظاهری روز شنبه در درس اخلاق ماه مبارک رمضان با اشاره به نقش محیط در سعادت و یا شقاوت انسان افزود: محیط در سعادت انسان و حفظ او از گناه موثر است و انسان نسبت به محیط زندگی و کار خود باید پاسخگو باشد.
وی بیان کرد: انسان اگر به محیط نا سالم وارد شود گرچه مرتکب گناه نشود اما تنها به دلیل ورود به این مکان ها در گناه حاضرین شریک است.
وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی محیط های آموزشی باید بر اساس و مبنای برنامه های اسلامی باشد، تصریح کرد: فعالیت مدرس زن برای آقایان و مدرس مرد برای خانم ها و یا مدیریت مختلط در این مراکز جامعه را غیر اسلامی می کند.
آیت الله مظاهری با بیان اینکه خانم ها به تنهایی قادر به مدیریت مراکز آموزشی هستند، گفت: نباید در فضاهای آموزشی خانم ها آقایان نقشی داشته باشند.
وی بر تفکیک جنسیت در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: تفکیک جنسیت در تعدادی از دانشگاه های استان اصفهان صورت گرفته که این موضوع نقش موثری در افزایش کیفیت آموزشی دانشجویان داشته است.
وی از وضعیت بازارهای امروز نیز انتقاد کرد و گفت: وضعیت بعضی از بازارها اسلامی نیست و در مقایسه با بازارهای زمان های گذشته دارای محیط سالم و خوبی نیستند که این مشکل موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود.