به گزارش پارس به نقل از فارس، آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقاتی از جمله سریال انتصابات و استعفاءها، حذف رسمی معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد، ثبت‌نام طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی، برگزاری اولین جلسه هیأت امنای جدید جامعه الامام الصادق (ع) و نشست مشترک وزیر علوم با برخی مسئولان بسیج دانشجویی بود.

* زمان برگزاری آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای تغییر کرد

براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای (Fundamental of Engineering) (بخش اول آزمون PE) سال 1394 تغییر کرد.

با توجه به اینکه تاریخ آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای امسال با آزمون نظام مهندسی همزمان شده است، شورای برنامه ریزی آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای بنا به درخواست تعداد زیادی از متقاضیان این آزمون، تصمیم به تغییر تاریخ آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای از یکم مرداد ماه به هشتم مرداد ماه گرفته است.

شایان ذکر است، تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه آزمون روز سه شنبه ششم مردادماه است.

* انتصابات آموزش عالی

خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س) در حکمی مهدی سیف برقی را به سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی منصوب کرده و از زحمات فریده حق بین در این سمت قدردانی کرد.

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره، رئیس و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شدند.
حسین میرزایی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در احکامی جداگانه‌ای اسماعیل شفیعی را به عنوان رئیس و بهنام نوایی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب کرد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکامی، محمد حسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری و علی معینی مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات و دبیر شورای فناوری اطلاعات  این وزارت را به عنوان عضو کمیته علم الکترونیک کشور منصوب کرد.

حجت­ الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در احکام جداگانه­‌ای محمدرضا جوادی­ یگانه، محمد جعفری هرندی، مهدی جمالی، محمدباقر خرمشاد، حجت­ الاسلام حسن خیری، محمدرضا دهشیری، زهیر صیامیان، محسن علوی­ پور، حجت­ الاسلام حسنعلی علی­ اکبریان، عابدین مؤمنی، سید عبدالامیر نبوی، عثمان یوسفی و شهرام یوسفی­ فر را به عنوان اعضای حقیقی شورای تحول برنامه­ ریزی آموزشی منصوب کرد.

فرهاد شیرانی عضو هیئت علمی پژوهشکده مدیریت دانش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با حکم سیروس علیدوستی رئیس این پژوهشگاه به سرپرستی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران منصوب شد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در حکمی سیدمهدی فرقانی را به سمت رئیس دانشکده ارتباطات علامه طباطبایی منصوب کرد.

* حذف رسمی معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد

حمید میرزاده رئیس این دانشگاه با صدور حکمی سید جواد انگجی را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد واحد تبریز منصوب کرد.

با توجه به اینکه انگجی به عنوان معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد فعالیت داشت با انتصاب وی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد واحد تبریز، معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد رسما از ساختار تشکیلات این دانشگاه حذف شد.

سیدجواد انگجی معاون سابق امور بین‌الملل دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اجرای طرح تجمیع معاونت‌ها در تشکیلات دانشگاه آزاد مقرر شد معاونت امور بین‌الملل به صورت دیگری فعالیت کند، بر اساس تشکیلات جدید دانشگاه آزاد ساختار فعالیت این دانشگاه در امور بین‌الملل تغییر کرده و دیگر در قالب یک معاونت فعال نیست بلکه میرزاده فردی را به عنوان مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل امور بین‌الملل معرفی می‌کند تا در آینده فعالیت امور بین‌الملل در این ساختار صورت گیرد.

بر این اساس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با صدور حکمی حسین ابراهیمی را به عنوان سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد منصوب کرد.

* وزارت علوم و 3 استعفا در یک هفته

در هفته گذشته محمود صادقی مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم از سمت خود استعفا داد و وزیر علوم با این استعفا موافقت کرد.

استعفای صادقی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

احمد اکبری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران استعفا داد و وزیر علوم با استعفای وی موافقت کرد.

فتح‌الله مضطرزاده با حکم وزیر علوم به عنوان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منصوب شد.

دلیل استعفای اکبری مسائل شخصی اعلام شده است.

سوم تیرماه خبر از استعفای فرامرز اکرمی مدیرکل امور اداری وزارت علوم شنیده شد که وزیر علوم نیز با استعفای وی موافقت کرده و محمدباقر شیخی را به عنوان سرپرست اداره کل امور اداری این وزارتخانه معرفی کرد.

شنیده شده است اکرمی به دلیل شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده است.

* پایان تیرماه آخرین مهلت پذیرش و ثبت‌نام طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی

ثبت‌نام برای شرکت در هفدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از روز دوشنبه 18 خردادماه آغاز شد و مهلت ثبت‌نام تا پایان تیرماه امسال در نظر گرفته شده است.

طرح‌های قابل پذیرش در این دوره از جشنواره در 14 گروه تخصصی شامل فناوری‌های شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر و معماری، کشاورزی، منابع طبیعی و امور دامی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژیهای نو، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، فناوری نانو، هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک است.

همچنین این طرح‌ها در 5 محور پژوهشی شامل پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری به جشنواره جوان خوارزمی ارائه می‌شوند. متقاضیان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.khwarizmi.ir برای ثبت نام‌ اقدام کنند.

*برگزاری اولین جلسه هیأت امنای جدید جامعه الامام الصادق (ع)

اولین جلسه هیات امنای جدید جامعه الامام الصادق علیه‌السلام صبح امروز (چهارشنبه) با حضور اعضای هیات امنا و با ریاست آیت الله آملی لاریجانی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد.

در این جلسه آیت الله آملی لاریجانی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری بابت اعتماد ایشان به هیات امنای جدید جامعه الامام الصادق علیه‌السلام، به تکریم یاد آیت الله مهدوی کنی(ره) و اهمیت کار ایشان در تاسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به عنوان قطب کشوری علوم انسانی اسلامی پرداخت.

رئیس هیأت امنای جامعه الامام الصادق علیه‌السلام همچنین بر ادامه مسیر دانشگاه در شعاع چشم‌اندازی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی(ره) ترسیم نمودند، تاکید کرد.

*اذعان وزیر به کُند شدن رشد علمی کشور

محمد فرهادی وزیر علوم در نشست مشترک با جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران ضمن اذعان به کُند شدن رشد علمی کشور، ادامه این روند را نامطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد کشور با سیاست‌های جدید به رشد علمی بیش از گذشته برسد.