به گزارش پارس به نقل از ایرنا شبکه یک به منظور بهره مندی مخاطبان خود حال و هوای روحانی لیالی قدر، این مراسم را در شب های 19 ، 21 و 23 رمضان روی آنتن خواهد برد. 
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم احیای اولین شب از لیالی قدر حوالی ساعت 24 از حرم امام رضا (ع) و با پخش دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام میرباقری همراه خواهد بود.
در شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) مراسم ویژه احیا از حرم مطهر رضوی و از ساعت 24 با پخش قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می شود. سخنران شب 21 ماه رمضان هم حجت الاسلام سیدحسین مومنی است. 
در سومین شب لیالی قدر، شبکه سه مخاطبان خود را دوباره به حرم مطهر امام هشتم (ع) می برد تا این شب سرنوشت ساز را در جوار رحمت امام رئوف، حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بگذرانند. 
مراسم احیا و بر سرگرفتن قرآن سومین شب از لیالی قدر با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی برگزار می شود.

** پخش دعای کمیل از مرقد کمیل بن زیاد در «کوی محبت» 
کوی محبت روز جمعه، 12 تیر ساعت 2 بامداد در ویژه برنامه ای از مرقد کمیل بن زیاد نخعی در نجف اشرف روی آنتن شبکه دو می رود.
کوی محبت به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی در نیمه ماه مبارک رمضان به پخش دعای کمیل می پردازد. 
این برنامه که کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو است، از ساعت 2 بامداد روی آنتن می رود.

** در چه شرایطی می توان هدیه را پس گرفت؟
رادیو اقتصاد در برنامه عیار روز پنج شنبه 11 تیر ماه، به موضوع شرایط پس گرفتن هدیه خواهد می پردازد.
حجت الاسلام هادی مزینانی معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در برنامه فردا با نگاهی فقهی به شرایط پس گرفتن هدیه خواهد پرداخت.
مجیدرضا عرب احمدی استاد دانشگاه و حقوقدان در ادامه موضوع فسخ معامله به مبحث فسخ معامله دروقت تدلیس (مخفی کردن عیب کالا) می پردازد. 
در بخشی از برنامه حجت الاسلام محمدعلی عباس نژاد کارشناس مذهبی به مباحث اخلاقی تعهد در انجام شروط در کسب و کار خواهد پرداخت.
برنامه عیار کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی علی سلیمی شنبه تا پنجشنبه ساعت 13:15 به مدت 45 دقیقه روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می شود.

** راهکارهای بازاریابی برای کارآفرینان 
رادیو اقتصاد در برنامه جزر و مد روز شنبه 12 تیر ماه، راهکارهای بازاریابی برای کارآفرینان را مورد بررسی قرار می دهد.
الهه افشار کارآفرین در هنرهای تجسمی و مشاغل خانگی درمورد مشکلات در فروش کارهایش صحبت می کند؛ حسین بهبودی مدرس دانشگاه در حوزه بازاریابی و برند و نیز فاطمه حسینی نژاد کارشناس مجری در این برنامه به تحلیل و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات در بازاریابی خواهند پرداخت. 
این برنامه کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی اعظم السادات جعفرآبادی شنبه و دوشنبه ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.
برنامه جزر و مد به آموزش شیوه مدیریت کسب و کار در شرایط بحران با حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی می پردازد.

** نفر اول مسابقات بین المللی گورمند چین میهمان کاغذ رنگی 
برنامه کاغذرنگی شبکه چهار سیما روز پنجشنبه ساعت 22:30 با موضوعات متنوعی همچون سیر مطالعاتی کتاب درباره امام علی (ع)، گفتگو با نویسنده کتاب آشپزی مدرن و تقویم تاریخ کتاب روی آنتن می رود.

** بررسی عوارض مصرف ماده مخدر شیشه
برنامه آب و آتش برای بررسی و تحلیل آثار و عوارض مصرف ماده مخدر شیشه از نظر روانشناسی، روز جمعه ساعت 17روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

** جزیره اسرار آمیز ژول ورن در شبکه نمایش
شبکه نمایش اخیرا باکس سریال های ساعت 22 را به پخش آثار تلویزیونی اقتباسی از داستان ها و رمان های مشهور و معروف دنیا اختصاص داده است.
پس از پخش سریال های هایدی، جویندگان طلا در آلاسکا (نوشته جک لندن)، خانواده رابینسون و آثار اقتباسی از داستان های چالز دیکنز همچون دوست مشترک ما، قرار است سریال جزیره اسرار آمیز اثر ژول ورن را پخش نماید.
سریال جزیره اسرار آمیز از روز پنجشنبه 11 خرداد، هر شب ساعت 22 پخش و روز بعد ساعت 3 بامداد و 11 صبح تکرار می شود.

** فیلـم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما در تعطیلات آخر هفته
فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن مظنون، موریسون خواهردار می شود، شهر در دست بچه ها، ستاره های سوخته، پول حلال مشکلاته، پلیس بورلی هیلز1، قاعده بازی، امید زندگی، مادر، مارپله، آبی عمیق، آجیل فروشی، تایتان، تحول، پلیس بازی، نیزه شکسته، آرامگاه اژدها، دلتنگی، آقای سریع و پیک روزهای پنجشنبه و جمعه 11و12تیر ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

** رادیو تهران شب های قدر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 
مراسم های شب قدر در حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شب های قدر به صورت مستقیم از ساعت 22 تا 3 بامداد از رادیو تهران پخش می شود.

** پخش خواستگاری و شرح شیخ به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع)
یازدهم تیرماه نمایش مفرح رادیویی خواستگاری و برنامه ی ترکیبی نمایشی شرح شیخ ویژه ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) روی آنتن رادیو نمایش می رود.
خواستگاری به تهیه کنندگی شهلا نیساری و صدابرداری پیروز صدرایی روز پنج شنبه، ساعت 7 صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

** رویکردی زیباشناسانه به قصه های قرآن در دوباره نگاه کن 
برنامه دوباره نگاه کن، شبکه آموزش سیما، در سه شب آخر هفته رویکرد های هنری به قرآن، تحلیل قصه های قرآنی از ایده تا اجرا و چگونگی الگوبرداری از قصص قرآن را بررسی می کند.
محمد علی خبری عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و عضو شورای پژوهش هنر فرهنگستان هنر در برنامه چهارشنبه شب 10تیر ماه دوباره نگاه کن به تحلیل رویکرد های هنری به قرآن می پردازد.
این برنامه پنجشنبه شب 11تیر ماه با حضور عبدالحمید قدیریان طراح صحنه و نویسنده، به تحلیل قصه های قرآنی از ایده تا اجرا می پردازد. 
در شانزدهمین قسمت این برنامه جمعه شب 12 تیر ماه،حجت الاسلام یوسف زاده نویسنده، چگونگی الگوبرداری از قصص قرآن را تحلیل می کند.
دوباره نگاه کن رویکردی زیباشناسانه به قصه های قرآن دارد وسعی می کند ساختار هنرمندانه ی این قصه ها همراه با بارتاب آنها را در آثار هنری مثل فیلم و داستان بررسی کند.
مجموعه دوباره نگاه کن به تهیه کنندگی سعید بشیری و کارگردانی داود آجرلو هر شب ساعت22:30 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.