به گزارش پارس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس دینی رسانه): مقدس‌ترین نهاد و کانون در اسلام، کانون خانواده است، براساس آیات الهی، خانواده باعث رحمت، مودت و آسایش افراد جامعه می‌شود که متأسفانه این روزها دشمن این کانون را مورد هجمه و بحران قرار داده است و نشانه آن نیز پرونده‌های دادگاه‌های خانواده است.

براساس آیات مختلف سوره نور مباحثی درباره آفات و آسیب‌های خانواده به ویژه در بین خانواده‌های مذهبی در دنیای امروز بیان می‌کنم که نخستین علت این آسیب‌ها این روزها کانال‌های ماهواره است، رسماً هم شبکه‌های فارسی زبانی که بعضی از اینها توسط بهایی‌ها، برخی سلطنت‌ طلب‌ها و سایرین نیز توسط لائیک‌ها و بی‌دین‌ها ایجاد شده است، تلاشش در راستای فروپاشی کانون خانواده است.

این شبکه‌ها به طور رسمی حتی نام ازدواج سفید را تبلیغ می‌کنند در حالی که ما در اسلام مفهومی به نام ازدواج سفید نداریم و این همان «زنا» و عمل قبیح در اسلام است، در این شبکه‌ها حتی جشن‌های مختلف طلاق و پرداختن به حریم جنسی و آزادی‌های یواشکی که حریم خصوصی افراد را در بر می‌گیرد، تبلیغ می‌شود.

متأسفانه بسیاری از این شبکه‌ها در حوزه‌های مختلف موفق هم عمل کرده‌اند، درست بر مسائل معنوی ما دست گذاشته و کانون خانواده،‌ حجاب و ارتباطات را هدف قرار داده‌اند. این روزها افراد بسیاری هستند که در این سایت‌های همسریابی عضو شده و دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند بنابراین باید حواسمان باشد تا کانون خانواده‌هایمان را گرم نگه داریم.

دشمن در داخل خاک ایران از زمان به قدرت رسیدن رضاشاه بر مسئله حجاب دست گذاشت و راه‌های مختلف ترویج بی‌حجابی را امتحان کرد که البته در زمینه‌های شبهه‌افکنی در این حوزه‌ها‌، روابط نادرست و گسترش طلاق و کاهش نسل تا حدودی هم موفق عمل کرد چرا که آثارش در جامعه ملموس است و امروز شاهد بدحجابی در جامعه هستیم، از اینها که بگذریم در برابر این مشکلات، مسئولان ما آن اندازه درگیر مسائل سیاسی و اقتصادی بودند که گویا بخش خانواده و فرهنگ ما نیازمند هیچ انرژی و وقت صرف کردن نیست.

مگر یک مسئول چه اندازه انرژی و فرصت دارد که به همه حوزه‌ها اشراف داشته باشد همه اینها باعث شده تا دشمنان نقشه بکشند و ما را در زمین دیگری بازی بدهند. متأسفانه ما در زمین بیکاری، انحراف جوانان و ... بازی کرده‌ایم، دروازه‌مان رها شده و به دروازه‌ دیگری حمله کردیم، بنابراین از دروازه‌ای که دشمن در آن به ما گل زده، غفلت کردیم و حریم خانواده‌ها را رها کردیم.

در پایان بیان کنم که اسلام نگاهش به نیکی‌ها و خوبی‌ها مشخص است، پیغمبر گرامی اسلام نیز در روایاتشان بر این 5 ویژگی تأکید دارند نخست همسر صالح (همسری که معین و کمک‌حال دنیا و آخرت باشد)، دوم فرزندان نیک و شایسته، سوم معیشت و شغل سازگار، چهارم پرهیز از خشونت و در نهایت نیز آسیب سوءظن و بدگمانی که اگر اینها در یک خانواده باشد، دیگر عذری برای گناه کردن از افراد آن پذیرفته نیست.