محمد اسدی گرمارودی در همایش نماز و خانواده که شنبه‌شب در اردوگاه میرزاکوچک‌خان رامسر برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز، اظهار کرد: یکی از وظایف خانواده‌ها تربیت فرزندان آموزش نماز به‌صورت عملی به آنها است، زیرا در صورتی که والدین به نماز اهمیت ندهند چگونه ممکن است فرزند نماز بخواند و اگر هم مدتی نماز بخواند، به‌صورت مداوم نمازخوان نمی‎شود؛ هرچه اهمیت بیشتری به نماز دهیم، مطمئناً برکات آن را در زندگی خود و نیز در جامعه می‌بینیم.

وی درباره افزایش اطلاعات دینی، بیان کرد: در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که همه‎نوع وسایل افزایش اطلاعات دینی وجود دارد و هر چقدر بیشتر بدانیم، بهتر و شایسته‌تر عمل می‌کنیم.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که بالاترین توفیقی که به ما داده شده است، صحبت و ارتباط با ایزد یکتاست تا جایی که بزرگان دین تاکید کرده‌اند که اگر نماز مومن مورد قبول خداوند قرار گیرد، بقیه اعمال او هم مورد قبول است و این بدان معنی است که شخصی که نماز می‌خواند، مراقب اعمال و رفتار خود است و ناخودآگاه نماز در تمام خصوصیات فردی و اجتماعی‌اش تأثیر می‌گذارد.

اسدی‌گرمارودی ادامه داد: نماز، مایه‌ای است که بدون آن کسی لایق بارگاه قرب الهی نیست و زمینه‎ای است که بدون آن جلب فیض خاص از پیشگاه باعزت ربوبی برای هیچ‎کس امکان ندارد.

وی با بیان اینکه نماز، زنده‎کننده جان، صفابخش حیات جاودان، روشنی راه رهروان است، تصریح کرد: راز و نیاز عارفان، سرمایه مستمندان، دلیل گمراهان، مایه شادی سحرخیزان و دستگیر انسان به موقع خطر و نجات آدمی از شر و درمان وجود از تمام بدبختی‎هاست.

کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: همه چیز از خانوده شروع می‌شود، در دنیای امروز که استرس و فشارهای عصبی امان همه را بریده، نماز آنچنان نوری در دل‎تان روشن می‎کند که آرامش‎تان به دیگران هم انتقال می‌یابد و این را شما در ارتباط با مومنان و نمازگزاران به‎خوبی مشاهده می‎کنید.

اسدی‌گرمارودی در پایان وظیفه خانواده‌ها را در تربیت فرزندان اساسی و مهم ارزیابی کرد و گفت: باید خودمان را مسئول پرورش فرزندان‌مان بدانیم و از ابتدا در فراگیری درست پایه‌های دین و استمرار آن در زندگی آینده‌شان، پیگیر باشیم و این‌گونه است که خواندن نماز با گوشت و خون فرزندان‌مان عجین می‌شود.

فرماندار رامسر نیز در این همایش، اظهار کرد: یک بسیج عمومی لازم است که نماز در تمام ادارات و ارگان‎ها بیش از آنچه امروز به آن عمل می‌کنیم ارزش‌گذاری شود.

حسین سروری خاطرنشان کرد: باید برای گسترش فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی شده و وقت گذاشته شود، چراکه هرچه اهمیت به این موضوع در صدر کارهای ما قرار گیرد، اثرات مثبت آن در زندگی و کار ما بیشتر است.

وی گفت: باید اهمیت دهیم که مسافران به موقع بتوانند فریضه خود را در مکان مناسب و پاکیزه، ادا کنند، نه اینکه مسافت‌ها طی شود ولی مسجد یا مکان مناسبی برای ادای به موقع فریضه پیدا نشود و یا بسته باشند.