به گزارش پارس به نقل از مهر، مهدی چمران با بیان اینکه  قرآن در شهر و کشور ما باید جایگاه بالایی داشته باشد گفت: در ظاهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد وجود دارد اما مدیریت شهری وظیفه ای جدای از اینها نسبت به فرهنگ اسلامی احساس می کند و این به گونه های مختلف نشان داده شده است. به طور مثال می توان به هماهنگی هایی اشاره کرد که برای ساخت مسجد در تهران در مدت ۴ سال و با مشارکت مردم انجام شده است. شهرداری تهران نیز به این مسئله ورود پیداکرده است.

وی از پیشنهاد شهرداری تهران برای چاپ یک میلیون نسخه قرآن خبر داد و گفت: این موضوع را در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می دهیم که اگر امکانات لازم وجود داشته باشد چاپ این تعداد قرآن کریم را عملی کنیم.

چمران گفت: البته اینها تنها ظاهر قضیه است و ما سعی کردیم محتوای قرآنی همواره نفوذ خود را در برنامه های تبلیغی و ترویجی مدیریت شهری داشته باشد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جانمایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: سال گذشته نخستین بار بود که نمایشگاه قرآن در باغ موزه برگزار شد و البته هنوز به نظرم به اندازه کافی جا نیفتاده بود. خوشبختانه به علت سهولت دسترسی به مترو و اتوبوس، تعداد افرادی که با خودروی شخصی به نمایشگاه قرآن می آیند، کاهش می یابد و از ترافیک نیز کاسته می شود.

وی در عین حال مرکز شهر را مناسب برگزاری چنین نمایشگاه هایی که استقبال زیادی از آنها می شود، ندانست و افزود: امیدواریم امسال با پیش بینی هایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن دارند و همچنین همکاری های شهرداری تهران مشکلات شهروندان کاهش یابد.

چمران تصریح کرد: خوشبختانه بر خلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر تولید محتوای کم در حوزه قرآنی، فعالیت ها در این حوزه در سال های اخیر خیلی خوب بوده و کتاب های خوبی در حوزه تفسیرهای موضوعی منتشر شده است. در عین حال مشکلاتی در حوزه انتشار کتاب و همین طور قرآن وجود داشته از نظر محتوایی پیشرفت هایی داشتیم.