به گزارش پارس ، همتی درباره اجرای نمایش «عاشقانه‌های ناآرام» در تالار وحدت که این روزها با حواشی و انتفادهای متعددی از سوی جامعه تئاتری مواجه شده است، به مهر گفت: من از آقای سعیدی‌پور مدیر تالار وحدت می‌پرسم که این چه کاری است که در تالار وحدت انجام می‌دهید؟ به بهانه اینکه حقوق کارمندان تالار تأمین شود نباید اینگونه برنامه ریزی کرد. تالار وحدت حرمت دارد. آیا جایگاه و پیشینیه تالار وحدت مشخص نیست؟

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به بلیت ۱۰۰ هزار تومانی نمایش «عاشقانه‌های ناآرام» تصریح کرد: به بهانه تأمین مخارج و هزینه‌های تالار وحدت، بحث درآمدزایی توسط مدیریت تالار دنبال می‌شود. مدیریت تالار وحدت به جایگاه این تالار ضربه زد.

سرپرست گروه تئاتر «مانی» درباره مسیری که در گذشته کارگردان‌ها برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر یا تالار وحدت طی می‌کردند، یادآور شد: در گذشته یک کارگردان باید از اجرا در سالن‌های کوچک و کسب تجربه به خانه نمایش می‌رسید و بعد از چندین اجرا در خانه نمایش به کارگاه نمایش یا تالار نو و یا سالن شماره ۲ تئاتر شهر راه پیدا می‌کرد اما حالا مدیران برای درآمدزایی در اولین تجربه کارگردانی، تالار وحدت را در اختیار یک گروه قرار می‌دهند.

همتی در ادامه سخنان خود از وضعیت بازسازی مجموعه تئاتر شهر نیز انتقاد کرد و خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آقای جنتی گله دارم زیرا در خصوص بازسازی تئاتر شهر تعلل کرده است. قرار بود بازسازی مجموعه تا فجر سی و سوم تمام شود اما اینگونه نشد. آقای وزیر این چه جشنواره‌ای بود که در دوره سی و سوم برگزار شد؟ حالا که ۴ ماه هم از سال ۹۴ گذشته، ولی چرا بازسازی تئاتر شهر هنوز تمام نشده است؟ آقای وزیر این چه تدبیر و امیدی درباره تئاتر و تئاتر شهر است؟

وی در پایان بیان کرد: هنوز وضعیت ۳ سالن مجموعه تئاتر شهر مشخص نیست و در بازسازی به سر می‌برند که جریان شوراهای هنری مجموعه و انتخاب آثار پیش آمده است. این وضعیت خود حواشی متعددی ایجاد کرده و من فکر می‌کنم تئاتر شهری وجود ندارد که بر سر آن دعوا می‌کنیم. امیدوارم در تئاتر شهر، آثار مهمتر از افراد باشند.