به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با تبریک حلول ماه پربرکت رمضان و آغاز ضیافت الهی اظهار کرد: حلول ماه رمضان را باید جزو اعیاد مذهبی دانست، چرا که ماهی باعظمت‌تر از رمضان نیست.

وی بیان کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) ماه رمضان دارای سه دهه برکت، رحمت و مغفرت است، باید از فرصت این ماه در ایجاد بعضی فرهنگ‌های خوب استفاده کنیم.

عرب‌پور عنوان کرد: ماه رمضان شاهد اتفاقات خوبی هستیم که اگر بتوانیم آنها را در ایام دیگر سال هم نگه داشته و ترویج دهیم، رسالت خود را در شورای فرهنگ عمومی انجام داده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان سحرخیزی، صله ارحام، توجه به قرآن و اطعام و افطار را از اتفاقات خوب ماه رمضان عنوان کرد و گفت: افطاری دادن و اطعام فقرا از مواردی است که باید تبلیغ شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) افطاری دادن را حتی با یک دانه خرما و یک جرعه آب مورد تاکید قرار داده‌اند.

عرب‌پور با اشاره به برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد و حسینیه‌ها ابراز کرد: افراد در ماه رمضان خود را مقید به قرائت قرآن کریم می‌دانند و این امر پسندیده باید در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در این نشست اظهار کرد: در ماه رمضان باید فضای شهر نیز حالت معنوی به خود بگیرد و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌، فضای شهری به این موضوع بپردازند.

وی افزود: روزه‌خواری در عام به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع است، بنابراین باید در این زمینه نیز اطلاع‌‌رسانی‌ها کامل انجام شود تا حرمت ماه رمضان و روزه‌داران حفظ شود.