به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق کارکنان ستاد سپاه ‌روح‌‌الله استان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت‌های الهی ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و و الطاف بیکران الهی غنی می‌سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زیبایی ماه رمضان در اطاعت از خداوند است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ماه توفیق طاعات و عبادات مسلمانانی است که همواره بـا ایمان و تقوا، تقرب به رحمـت واسعه الهی را اصلـی‌ترین هدف خـود مـی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در این ماه مبارک تمام شرایط فراهم و همه موانع برطرف شده تا مومنان به خود پرداخته و خویش را اصلاح کنند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا انسان شعله‌های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگار سر به خاک گذارده و از گناهان گذشته خود توبه کند.

دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: در ماه رمضان اقبال‌ها به سوی خدا زیاد می‌شود و این مهم دست کسی جز اراده ذات اقدس الهی نیست و خداوند این ماه را به گونه‌ای قرار داده که دل‌ها متوجه ربوبیت شود.

امام جمعه اراک گفت: بهره‌مندی و درک صحیح از برکات ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و عطایای الهی را فراهم می‌سازد.

دری‌نجف‌‌آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه نیازهای معنوی انسان نیاز واقعی بوده و هیچ قانون و دینی آن را ایجاد نکرده است، اظهار کرد: نیازهای معنوی انسان نیازی فطری است که پروردگار عالم در وجود انسان قرار داده و برای پاسخ به این نیاز و تقاضا هم باید از حق تعالی به عنوان دلیل و راهنمای راه کمک گرفت.

وی یادآور شد: ماه رمضان یکی از با برکت‌ترین ما‌ه‌ها به شمار می‌رود که نزد خداوند از همه ماه‌ها ارزشمندتر است.