به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نشست خبری جشن رمضان صبح امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست خبری گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران و با توجه به تجربه موفق سال گذشته در برپایی جشن رمضان در 12 استان کشور‌ مقرر شد تا امسال این جشن در تمامی استان‌ها برگزار شود تا به این ترتیب آحاد مردم از دستاوردهای قرآنی بهره‌مند شوند.
امیرنیا افزود: بهره‌مندی از قراء شهرستانی، ‌استانی و کشوری در این جلسات علاوه بر سوق دادن بیشتر مردم به انس با قرآن کریم باعث شناسایی و کشف استعدادها نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: نشست‌های علمی در جشن رمضان استان‌ها به منظور آسیب‌شناسی از وضعیت قرآنی استان‌ها برگزار می‌ شود و در کنار آن کتاب‌ها و مقالات نگارش یافته در حوزه قرآن نیز مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
امیرنیا گفت: در جشن رمضان امسال برنامه هایی از جمله آواها و نغمات، نمایش فیلم، شب‌های شعر، خاطره‌گویی، مسابقه، هنرهای نمایشی، تواشیح، ‌ابتهال و دیگر هنرهای آوایی دینی در قالب مدح ائمه اطهار (ع) برای هموطنان ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌های جشن رمضان در استان‌ها 49 نمایشگاه خواهد بود‌ افزود: در این بین 555 محفل انس با قرآن، ‌680 اجرای تواشیح و ابتهال، 257 نشست علمی و فرهنگی، ‌870 تئاتر خیابانی، 185 اکران فیلم، 198 شب شعر و خاطره‌گویی، 357 نفر تجلیل و 2316 جایزه برای مسابقات طراحی شده است.
امیرنیا گفت: تلاش شده است تا همه این فعالیت‌ها از طریق مؤسسات فعال در استان صورت بگیرد. 
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به حضور 32 ناظر برای رصد کردن فعالیت‌های این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از پایان این نمایشگاه‌ها در جلساتی که با حضور این ناظران برگزار خواهد شد آسیب‌ها و ضعف شناسایی خواهد شد تا در سال های آینده برطرف شوند.
امیرنیا افزود: این نمایشگاه‌‌ها در برخی استان‌ها از 25 خرداد آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: برای کمک به بهتر برگزار شدن نمایشگاه‌ها حدود 65 هزار جلد کلام‌الله مجید تهیه و بین استان‌ها توزیع شده است که تاکنون 95 درصد استان‌ها آن را دریافت کرده‌اند، همچنین 10 هزار جلد مفاتیح الجنان، 5‌ هزار جلد نهج‌البلاغه و 5 هزار جلد صحیفه سجادیه نیز تهیه شده و در دست توزیع است.
امیرنیا افزود: سال گذشته نرم‌افزار دعاهای ماه مبارک رمضان توسط سید کریم موسوی تهیه شد،‌ امسال 10 هزار نسخه از این نرم‌افزار تهیه شده است و در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت، همچنین 10 هزار جلد ادعیه ماه مبارک رمضان نیز تهیه و توزیع خواهد شد.
وی گفت: بر اساس مشارکت دستگاه‌ها در طرح 1449 حدود 10 هزار جلد سوره مبارکه یاسین که محور این طرح است تهیه شده است.
امیرنیا افزود: برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی و حجاب و عفاف نیز بخش دیگری از فعالیت‌ها در قالب جشن رمضان است که با توجه به نیاز جامعه عرضه شده است.