به گزارش پارس به نقل از نسيم، شبکه رادیویی تهران با ویژه‌برنامه‌های متعددی در ماه رمضان همراه روزه‌داران است که یکی از این آیتم‌ها به معرفی جانبازان و پرداختن به شهدای گمنام اختصاص دارد
برنامه "طعم غزل ماه" ویژه افطار به تهیه‌کنندگی نوشین رهگذر و برنامه "شهر روشنایی" ویژه سحر به تهیه‌کنندگی بشیر جعفری‌نیا از اصلی ترین برنامه‌های شبکه رادیویی تهران است. ویژگی این دو طرح در نوع نگاه خلاقانه و بهره‌گیری مناسب از ارزش‌ها، معارف اسلامی و پیوند آنها با زندگی مردم است.

در برنامه "طعم غزل ماه" هر شب از ساعت 19 تا 21 با پخش اذان، تبیین و تبلیغ فرهنگ نماز و اخلاق و سبک زندگی اسلامی همراه مخاطبان خواهیم بود. آیتم نمایشی «پناه بر خدا»، درباره انسان‌هایی است که با چالش‌های امروزی مواجه هستند، آیتم «محراب روشن»، با حضور گزارشگران در مساجد مختلف روی آنتن می رود. «یک شاخه نور»، با تکیه بر آیات و احادیث و بخش گمشده زندگی، درباره انسان‎هایی است که  ارزش‌ها در زندگی برای آنها کم رنگ شده است و دنبال آن می گردند.

یکی از آیتم های مهم این برنامه بخشی است که به معرفی جانبازان، شهدای گمنام و شهدای است که اخیرا به درجه شهادت نائل شده اند، اختصاص یافته است.

بخش دیگری که برای این لحظات در نظر گرفته شده، "اتوبوس صدای همدلی" است. این اتوبوس در شب های ماه رمضان به محلات مختلف می رود و هر شب در یک محل مستقر می شود.همچنین پیش‌بینی شده که به شهر اطراف تهران نیز سفر کنند و در کنار مردم افطاری ساده را ترویج و یک افطاری ساده بین مردم توزیع کنند.

برنامه "شهر روشنایی" هر بامداد از ساعت 3 با بخش های آیه های رحمت، تفسیر آیه های قرآن، معرفی بزرگان دین، دعای سحر، مناجات با خدا، نماز و دعا همراه شنوندگان است. بخش‌هایی از نهج‌البلاغه، سخنرانی شخصیت‌های برجسته دینی، آوازه و تصنیف‌های عرفانی از دیگر بخش‌هایی است که از "شهر روشنایی" پخش می شود.

علاوه بر این، یکی دیگر از ابتکارات شبکه رادیویی تهران در ماه رمضان پخش حزب‌خوانی قرآن کریم است که در برنامه "بهار  تلاوت" در 4 بخش پخش می شود. این برنامه در ساعت‌های 5:30 ، 10:15 و 17:45 دقیقه با حزب‌خوانی قرآن کریم همراه با مفاهیم تقدیم روزه داران می شود. هدف از این برنامه شنیده شدن بیشتر صوت قرآن از شبکه رادیویی تهران و فراهم کردن لحظات معنوی برای مخاطبان است. علاوه بر این، در آغاز هر حزب خوانی یکی از کارشناسان درباره محتوا و نکات کاربردی و اخلاقی با مخاطبان صحبت می کند.

همچنین برنامه"شکر ما" مستند گزارشی است که هر روز از ساعت 12:30 دقیقه پخش می شود، در این برنامه شخصیت بازیگر، راوی یا گزارشگر در موقعیت های مکانی مختلف قرار می گیرد و هر روز با افرادی که قبل از ماه رمضان با آنها قرار گذاشته بود، ملاقات می کند. این برنامه به انعکاس رفتارهای فردی و اخلاقی مردم، مرور آداب و سنن تهران در ماه مبارک رمضان که از سال‌های گذشته تا به امروز به یادگار مانده است، می پردازد.

در برنامه "بوستان معرفت" منتخب سخنرانی‌ها علما از شخصیت های دینی و مذهبی تهران به مدت 30 دقیقه از ساعت 5 صبح روی آنتن می رود.

برنامه "فصل نو" از ساعت 13:30 دقیقه با روایتی مستند از زندگی افراد معلول که براثر یک سانحه معلول شده اند، پخش می شود. کسانی که مهمان این برنامه هستند با وجود معلولیت ناگهانی خود به زندگی ادامه داده‌اند و در کار و زندگی شخصی موفق هستند.

علاوه بر این، برنامه "کلام امیر" است که از ساعت 12:30 دقیقه با 30 حکمت از نهج البلاغه و موضوعات اخلاقی ، شنوندگان را همراهی می کند.

برنامه ای بعد از افطار پیش بینی شده است که برنامه سازان با حضور در بوستان های شهر به 5 نقطه تهران می روند.

گفتنی است برنامه "لیالی قدر"به مدت 5 شب از شب ضربت خوردن حضرت امام علی (ع) تا شب سوم به صورت زنده از محل آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می شود.

در مراسم ویژه روز قدس و راه‌پیمایی این روز نیز گزارشگران رادیو تهران با استقرار در مسیرهای راه‌پیمایی و گفت وگو با مردم، اخبار حضور پرشور و باشکوه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را نیز منعکس می کنند. برای دو روز ویژه عید سعید فطر ، برنامه‌ریزی مفصلی شده است که ضمن پوشش نماز عید سعید فطر،  اتوبوس صدای همدلی بین مردم خواهد بود. انعکاس جشن ها، مراسم و جشن شکرگذاری برای این عید تدارک دیده شده  است.