به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور عصر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه فرصتی برای انسان‌سازی و دستگیری از نیازمندان است.
وی با تاکید بر ترویج سنت‌های حسنه در این ماه بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران نیز بهره‌گیری کرد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت زکات در جامعه اسلامی و تاکیدات دین مبین اسلام در این زمینه افزود: رسانه‌ها در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند و باید از ظرفیت این گروه به نحو احسن استفاده کرد.

در ادامه نیز مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای زکات شهرستان اظهار کرد: شورای زکات فعالیت‌های مختلفی در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات انجام داده است.

ذبیح‌الله غفاری با اشاره به انجام فعالیت‌های تبلیغی با همکاری مبلغان زکات بیان کرد: در این زمینه جلسه توجیهی با حضور کشاورزان عمده‌کار شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج مبلغ زکات در شهرستان ماهنشان برای انجام امور تبلیغی افزود: این مبلغان با اعزام به مناطق مختلف و روستاهای شهرستان نسبت به توجیه فرهنگ زکات اقدام می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه 76روستای ماهنشان مشمول پرداخت زکات هستند، اضافه کرد: سال گذشته 2 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به هزینه‌کرد زکات اظهار کرد: این مبلغ در امور نیازمندان و ساخت پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

غفاری در ادامه گزارشی از میزان زکات مستحبی جمع‌آوری شده در شهرستان نیز ارائه کرد و گفت: امسال 600 میلیون ریال زکات مستحبی در شهرستان ماهنشان در قالب 10 تن محصولات کشاورزی از جمله میوه و ... جمع‌آوری شد.

گفتنی است، در این جلسه جمعی از مسئولان شهرستان ماهنشان از جمله رئیس جهاد کشاورزی شهرستان، اعضای شورای زکات، مبلغان و مسئول زکات شهرستان حضور داشتند.