به گزارش پارس به  نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به ظرفیت بالای علمی قم اظهارداشت: به زودی با حمایت تنی چند از مراجع معظم تقلید طلیعه ای برای ارتقای حوزه علمیه خواهران در استان قم، رقم خواهد خورد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر استان قم دارای 80هزار روحانی می باشد، ادامه داد: در منطقه دو قم بیش از 450 هزار نفر جمعیت وجود دارد و این درحالی است که ما در این منطقه فقط یک مدرسه تاسیس کرده ایم و بی شک یک مدرسه علمیه جوابگوی این جمعیت نخواهد بود.
وی افزود: روند ثبت نام ورودی های سال 94- 95 نشان از این دارد که مدارس و فضاهای علمی ما به شدت با کمبود جا و امکانات مواجه است و مجموعه ستادی مرکز باید در سطح استان بسیج شوند و مساله عقب ماندگی قم از نظر ظرفیت های آموزشی، علمی، پژوهشی و تربیتی را تا یک سال آینده بهبود بخشند.
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: پیش از این و در سالها گذشته استان قم مورد غفلت قرار گرفت و در سال 89 در نشستی با حضور ائمه جماعات، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به این موضوع به صورت کاملا تخصصی و عملیاتی توجه شد که منجر به تاسیس مدرسه علمیه خواهران در قم و سایر استان های کشور گردید.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ضرورت تاسیس مدارس علمی آزاد در استان قم گفت: جمعیت و ظرفیت بالای علمی قم موجب می شود تا علاوه بر تاسیس مدارس علمیه آزاد، پژوهشکده رسمی ویژه خواهران را در قم برنامه ریزی و راه اندازی کنیم.
وی خطاب به مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم، تصریح کرد: این مدارس علمیه آزاد و پژوهشکده از جمله اموری است که باید تا پایان مهرماه 94 در مدیریت استان قم راه اندازی شود.
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: سیاست نخست حوزه‌های علمیه خواهران توسعه کیفی است، بر همین اساس چند مدرسه علمیه در شهر قم و شهرهای مجاور تاسیس شده است، اما از نظر کیفی مدارس علمیه فعالیت مناسبی ندارند.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های کیفی هیچ زمانی متوقف نمی‌شود از همین رو باید شاهد رشد علمی اساتید حوزه‌های علمیه باشیم، اساتید و نظام آموزشی رکن اصلی حوزه‌ها هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان داشت: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران قم با بهره مندی از دو مرکز آموزش‌های غیرحضوری و تربیت مدرس، عهده دار مدیریت و نظارت دو مرکز ملی با مخاطبینی کشوری است که باید در راستای پیشرفت و توسعه آنها برنامه‌های لازم را ارائه کرد.