به گزارش پارس به نقل از ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در گردهمایی بزرگ علما و روحانیون گیلان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: روحانیون طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه گیلان مبتکر ایجاد گروه‌های تذکر لسانی در کشور بوده است، گفت: هم اکنون این گروه ها در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در رشت و سایر شهرستان‌های استان فعال شده‌اند.

شفیعی‌زاده به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: به‌زودی با ابلاغ رئیس جمهور به استانداران ، این قانون عملیاتی می‌شود.

امام جمعه موقت رشت همچنین به کسب رتبه برتر توسط گیلان در زمینه اجرای برنامه‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان کرد: با فرا رسیده ماه مبارک رمضان روحانیون در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالتر خواهند شد.

جای خالی امام جماعت در 30 درصد از مساجد گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این گردهمایی با اشاره به وجود 2 هزار و 800 مسجد در این استان، اظهار کرد: 30 درصد از این مساجد امام جماعت ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری با بیان اینکه مسجد میدان مبارزه با خرافه و جهل و مکانی برای آموزش مسائل دینی است، افزود: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را می توان با فعال کردن مساجد کاهش داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد امور مساجد گیلان در سال 84 ، گفت: این ستاد به‌منظور رسیدگی به وضعیت مساجد استان هر دو هفته یک‌بار در گیلان تشکیل جلسه می دهد.

یاری در ادامه به احداث 79 خانه عالم در استان اشاره کرد و بیان داشت: خانه‌های عالم جدید پس از تصویب اعتبارات عمرانی در سال جاری احداث می‌شوند.