به گزارش پارس به نقل ازایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در ادامه سفر خود به برزیل، در شهر کریچیبا حاضر شد و نخستین نمایشگاه صنایع دستی ایران در برزیل را افتتاح کرد.

یادگار گرامی امام(ره) در جلسه ای که بدین منظور و همچنین برای بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار شده بود، با بیان اینکه یک مسلمان باید در زندگی به روابط فردی و اجتماعی خود بیاندیشد، خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: در حیطه روابط فردی، همیشه خدا و ارتباط با خدا را فراموش نکنید و در روز برای خود ساعاتی را قرار دهید که با او سخن بگویید.

وی افزود: با خدا همان گونه که با خودتان و پدرانتان سخن می گویید حرف بزنید و حضور او را همیشه در زندگی خویش احساس کنید.

یادگار امام(ره) با اشاره به روابط اجتماعی انسان ها در کشورهای غیر اسلامی، مهمترین وظیفه مسلمانان در این کشورها را حفظ اجتماعات خود دانست و گفت: آنچه تضمین کننده آینده فرزندانتان است همین حضور در اجتماعات اسلامی است؛ حسینیه ها و مساجد را خالی نکنید و با هم در زمینه های مختلف گفت وگو کنید.

سیدحسن خمینی با ذکر خاطراتی از زندگی امام(ره) گفت: پیام انقلاب امام(ره) ابدا منحصر به ایران نبوده و نیست؛ امام(ره) ایرانی بود و در ایران انقلاب کرد، اما پیام انقلابش همه انسان ها را خطاب قرار می دهد؛ همچنان که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) عرب بود و در حجاز به تبلیغ دین پرداخت اما پیامش جهانی بود.

یادگار امام(ره)، پیام انقلاب ایران را بازگشت به معنویت و نفی ظلم دانست و یادآور شد: امروز در میان شیعیان این یک افتخار است که هر جا مظلومی هست جمهوری اسلامی ایران نیز در آنجا حاضر است و از مظلوم حمایت می کند.

سیدحسن خمینی با اشاره به استمرار راه امام(ره) در ایران گفت: به لطف خدا شیعیان خارج از کشور و خصوصا شیعیان غیور لبنانی پیام انقلاب را دریافت کرده اند و در تمام دنیا توانسته اند پرچم دار راستین خط فکری امام باشند.

پیش از سخنان یادگار امام(ره)، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جماعت مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) و نیز پدر نلسون روحانی مسیحی به ایراد سخنرانی پرداختند و از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی تجلیل کردند.



** امروز پژواک صدای امام(ره) در اقصی نقاط جهان شنیده می شود

یادگار امام خمینی(ره) همچنین روز گذشته(پنجشنبه) در ادامه سفر خود به برزیل به منطقه حساس «فوز» رفت و با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر، در جمع پر شور شیعیان به ایراد سخن پرداخت.

سیدحسن خمینی که به دعوت شیعیان لبنانی به منطقه فوز سفر کرده بود، گفت: انسان منصف وقتی در مناطق مختلف دنیا حاضر می شود، عظمت امام(ره) و حرکت امام(ره) را بیشتر درک می کند؛ مردی الهی که فارغ از حساب های دنیایی حرکت خویش را آغاز کرد و امروز پس از گذشت سال ها پژواک صدای او در اقصی نقاط جهان شنیده می شود.

وی افزود: بحمدالله این مسیر پس از امام(ره) توسط خلف ایشان حضرت آیت الله خامنه ای استمرار پیدا کرده و موجب افتخار همه شیعیان و مسلمانان شده است.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه امام(ره)، قلب ها و عقل های انسان ها را مورد خطاب قرار می داد، تاکید کرد: دشمنان ما که از تفسیر مادی رشد گفتمان امام(ره) در دنیا عاجز شده اند دائما به ما تهمت می زنند و ما را به خرابکاری و حتی تروریسم متهم می کنند، اما قلب ها و عقل ها پیام انقلاب امام را دریافت می کنند و شک نکنید که هرچه بگذرد این چراغ روشن تر خواهد شد.

یادگار امام(ره)، وظیفه همه شیعیان در این مناطق را ترویج مذهب از مسیر زندگی اخلاقی و پرهیز از هرگونه تحریک های مذهبی و دینی دانست و افزود: همانگونه که از سوی ائمه اطهار(ع) به ما توصیه شده که «کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا» (برای ما زینت باشید نه مایه زشتی و زنندگی)، این دستور در این مناطق که شیعیان در اقلیت مطلق قرار دارند، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

پیش از سخنان یادگار امام(ره)، حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد خلیل لبنانی امام جماعت حسینیه امام خمینی(ره)، طی سخنانی امام(ره) را هویت شیعه خواند و ضمن خیر مقدم گزارشی از روند فعالیت شیعیان در منطقه فوز ارائه داد.

منطقه فوز که در مرز پاراگوئه و آرژانتین قرار دارد، همواره مورد حساسیت آمریکا و صهیونیست ها قرار داشته و شیعیان این منطقه که غالبا لبنانی هستند تحت شدیدترین فشارها قرار دارند.