به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدکاظم دبیری ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خراسان‌رضوی اظهار داشت: فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: به جهت بهره‌مندی از ظرفیت آگاهی‌ها و هم‌افزایی حوزه رسانه شورای راهبردی‌ با موضوع فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در خراسان رضوی پیش‌بینی کردیم که این شورا در 5 کارگروه تقسیم شده و با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی به فعالیت می‌پردازد.
معاون طرح و برنامه ریزی ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: بانک اطلاعات فعالان عرصه رسانه را در یک پروسه زمانی معین راه‌اندازی کرده و برنامه‌های سال 1394 را در این بانک منعکس خواهیم کرد.
دبیری تصریح کرد: 51 وزیر ارشاد از کشورهای اسلامی عضو یونسکو در سال 2017 به مشهد می‌آیند و در مراسمی که این شهر مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، حضور می‌یابند.
محمدمهدی برادران، فعال و کارشناس فضای مجازی نیز در ادامه این برنامه اظهار داشت: استفاده از فرصت حضور مسئولان در آستانه برنامه ششم توسعه را داریم و مدیریت دولتی باید به سمت مدیریت هوشمند حرکت کند.
وی افزود: 130 میلیارد تومان جذب اعتبارات در در شهرداری مشهد داشتیم و 200 کیلومتر فیبر نوری در این شهر مقدس ایجاد ‌و نیز سومین دیتاسنتر کشور در پایتخت معنوی ایران افتتاح شد.
‌در این مراسم از چندین طرح دیجیتالی رونمایی شد و از محمدمهدی برادران به جهت داشتن نقش ویژه در مدیریت IT  در مدت فعالیت خود در شهرداری مشهد تقدیر به‌عمل آمد.