به گزارش پارس به نقل از ایرنا، استاد برجسته حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در همایش طبیب روحانی، نکوداشت آیت الله العظمی جوادی آملی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فساد زیاد است و مفسد هم کم نیست، ما نگاه نکنیم کسی که اختلاس کرد بد بود بلکه باید نگاه کنیم که چه کسی خوب است.


وی ادامه داد: ما که می توانیم از فلک بالاتر باشیم و به واسطه آن می توانیم فضای کشور را روحانی کنیم.

آیت الله جوادی آملی در ادامه با بیان اینکه آنچه که در طب روحانی نیاز است این است که که بهترین عامل یاد مرگ است، اظهار داشت: دو نگاه نسبت به مرگ وجود دارد، برخی مرگ را پایان راه و پوسیدن می پندارند و برخی مرگ را اوایل راه و از پوست به درآمدن می دانند.

وی تصریح کرد: اگر این نکته روشن شد که بعد از مرگ خبری است و مرگ از پوست به درآمدن است باید ره توشه هجرت را فراهم کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان مرگ را می میراند و این حرف انبیا است و اگر از مرگ می ترسیم به خاطر این است که چون پایانش مرگ است اما در قرآن آمده هر کسی مرگ را می چشد.

وی ادامه داد: اکر باور کردیم که مرگ پوسیدن نیست و از پوست به در آمدن است مرگ در چنگال مان له می شود و ما در مصاف با مرگ پیرهنی را تحویل می دهیم و یک جام ابدی و ازلی دریافت می کنیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مرگ آفرینی پویایی می آورد، افزود:اگر باور کنیم که ما ابدی هستیم، ما ابدی خواهیم شد و مگر از مرگ تواناتر کسی هست که ما آن را از پا درآوریم.

وی در ادامه تصریح کرد:هر علمی که موضوع آن فعل خدا باشد آن علم دینی است و امروز این کاری است که دانشگاه های ما انجام می دهند اما کاری که یک موسیقی دان، خواننده و یا بافنده انجام می دهند می تواند دینی یا غیردنی باشد اماعلمی که فعل خدا باشد صددرصد دینی است. 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ما در حوزه می گوییم خدا چنین گفت، اما شما در دانشگاه می گویید خدا این کار ار کرد، اما کار شما اگر دینی تر از ما نباشد کمتر نیست اما باید توجه کنیم که ما علم دینی داریم یا نه؟ این موضوع هستی شناسی دینی است و این را فقط فلسفه جواب می دهد. 

آیت الله آملی جوادی با اشاره به اینکه تمام حراج های دنیا این است که فروشنده آگهی اش مزایده و خریدار آگهی اش مناقصه است و این بازار حراج است، افزود: اما خداوند یک حراجی دارد که مشتری است اما عکس همه مشتری های عالم خداوند آگهی مزایده می گذارد و وارد حراج می شود و به تمام فروشنده ها می گوید به هرکسی و هر قیمتی می خواهید بفروشی اما من بیشتر می خرم.

وی تصریح کرد: در واقع به ما اعلام کرده است هرچه شما می خواهید شامل عمر یا وقت تان را می خواهیم به کسی بفروشید من بیشتر می خرم و این آگهی مزایده را فقط خداوند خریدار آن است.

وی همچنین گفت: جهان فعل خدا است و دانشگاه در فعل و حوزه در قول خدا تحقیق می کند.

همایش طبیب روحانی به منظورنکوداشت آیت الله العظمی جوادی آملی امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تهران و با تلاش موسسه بین المللی اسرا برگزار شد.