به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان این‌که نخستین گام تشکیل ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بود، ابراز عقیده کرد: ویترین جامعه ما شایسته جامعه اسلامی نیست و آنچه که ما را مورد انتقاد کشورهای اسلامی قرار می‌دهد، بحث حجاب و عفاف در ظاهر جامعه اسلامی ماست.

"محسن روحی" امروز 19 خردادماه در جلسه کمیته بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در کرمان با اشاره به مشکل تاخیر در ازدواج جوانان اظهار کرد: زمانی نگران تاخیر در ازدواج بودیم و در حال حاضر نگران خود ازدواج هستیم و یکی از استان‌هایی که مشکل کاهش ازدواج دارد، کرمان است.

وی افزود: مشکل کاهش ازدواج از سوی دیگر خود را در عفاف و حجاب، تجاوز به عنف، افزایش خانه‌های مجردی و ... نشان می‌دهد و نباید این مشکل را به بحث اقتصادی، سربازی و تحصیل و ... محدود کنیم.

روحی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی چقدر نسبت به بحث ازدواج که نیمی از دین را کامل می‌کند، حساس هستند؟

وی با اشاره به مشکلات سطح جامعه گفت: راهی غیر از جذب جوانان نداریم، اگر جذب نکنیم، دشمن آنها را جذب می‌کند و باید برای بهبود وضعیت برنامه داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: مسئله دیگر تاثیرگذاری و مفید بودن است که بتوانیم در افرادی که برخی مسائل را رعایت نمی‌کنند، تغییر رفتاری موجب شویم. بخش مهم، بحث عقیدتی و دینی است که حجاب و عفاف یکی از اعتقادات جامعه اسلامی ماست و باید مشکل به وجود آمده را حل کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: سرمایه اجتماعی در کشور ما افت کرده و اعتماد و رضایت مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی رو به افول است.

وی افزود: زمانی که مردم اعتماد و رضایت نداشته باشند، مشارکت هم ندارند، مشارکتی که نظام به آن نیاز دارد و گروهی نیز متاسفانه تلاش می‌کنند، رضایت نسبی مردم را کمتر از آنچه موجود است، نشان بدهند.

سرمایه اجتماعی مانند آبروست که کم کم جذب می‌شود

روحی با بیان این‌که باید همه تلاش کنیم تا رضایت مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مانند آبروست که کم کم جذب می‌شود. در دو حوزه سلامت و درمان و امینت از میانگین استاندارد بالاتر هستیم و این امر نیز رضایت مردم را به دنبال داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: مردم از خدمات دستگاه‌های دولتی ناراضی هستند اما پای هویت انقلابی و نظام ایستاده‌اند و حضور آنها را در صحنه‌های مختلف می‌بینیم، اما نباید این دو مسئله با هم قاطی شود و باید برای رفع مشکل نارضایتی، تلاش کرده و رضایت مردم را جلب کنیم.