به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ «فرمائو» در مصاحبه مجله سینمایی «فیلم فرانسه» از اظهار نظر توئیتری درباره فیلم‌های هنری در حین نمایش و یا به محض پایان نمایش در طول برگزاری شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن انتقادکرد و گفت: هر کس دوست دارد به سرعت آنچه در ذهنش می‌گذرد را منتشر کند و به همین دلیل رقابت دائمی میان خبرنگاران منتقدین آماتور ایجاد شده است.

رئیس باسابقه کن اضافه کرد: نوشتن یک نقد در واقع طرح و پیاده سازی یک تفکر است که نمی‌توان آن را در 140 کاراکتر و بلافاصله پس از پایان نمایش فیلم نوشت.

«کاترین دنوو» بازیگر سرشناس فرانسوی نیز در جریان جشنواره کن در مصاحبه‌ای به انتقاد از رسانه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: ماهیت بازیگری تحت تاثیر دخالت رسانه‌هایی چون توئیتر و امثال آن قرار گرفته است.

«تیری فرمائو» از سال 2007 ریاست معتبرترین رویداد سینمایی جهان را برعهده دارد و حرف آخر را در انتخاب فیلم‌های بخش‌های گوناگون این رویداد سینمایی می‌زند.

جشنواره کن 2015 همچون هر سال با حاشیه‌هایی همراه بود که از آن جمله می‌توان به ممنوعیت عکس سلفی روی فرش قرمز‌، ماجرای پوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرم و اتهامات نادیده گرفتن حقوق کارگردانان زنان اشاره کرد.