به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب در مجتمع آموزشی فقه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه میلاد منجی عالم بشریت در سخنانی اظهار کرد: انتظار فرج فرهنگ بین‌المللی و مشترک بین مردم جهان است و تنها به شیعه یا دین اسلام اختصاص ندارد.

وی با بیان اینکه همه ادیان جهان منتظر مصلح جهانی هستند، گفت: براساس آیه قرآن، انتظار فرج در کتاب تورات و زبور وعده داده شده و بندگان صالح خدا حکمرانی تمام مناطق زمین را برعهده می‌گیرند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تاریخ نشان می‌دهد اصلاح بشریت در تمام مناطق زمین رخ نداده است، بیان کرد: به جز چند اصلاح جزئی که در برخی مناطق به وجود آمده است،‌ صالحان مدیریت حکومت روی زمین را به دست نگرفته‌اند.

آیت‌الله سبحانی به منکر شدن وجود نازنین امام زمان(عج) توسط علمای وهابی اشاره و تصریح کرد: این مسئله در حالی روی داد که کتاب‌های بسیاری از سوی علمای اهل سنت و وهابی برای اثبات امام زمان(عج) و انتظار فرج نوشته شده است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه مکتب الهی اسلام آینده روشن و متکاملی را برای جهان در نظر گرفته است، عنوان کرد: مکاتب مادی جهان توانایی این را ندارند که برای بشریت آینده مناسبی را رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر پیشرفت مادی جهان از ارتقای فرهنگ و اخلاق برخوردار نباشد،جهان به سمت تباهی خواهد رفت، تصریح کرد: باید در کنار پیشرفت مادی جهان، معنویت و اخلاق انسانی هم افزایش پیدا کند.

آیت‌الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود به سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، اخلاص و فقاهت ایشان بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران از مرزها گذشته و جهانی شده است،‌ یادآور شد: طلاب باید پایبند به اخلاق اسلامی باشند و از اقداماتی که با شئون روحانیت مغایر است، بپرهیزند.