به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای راه اندازی هنرستان های موسیقی با هم همکاری می کنند .
مدیر کل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با اعلام این خبر در سمنان گفت : در زمان حاضر هنرستان موسیقی در سه استان کشور فعال و مجوز فعالیت در سه استان دیگر نیز صادر شده است .
پیروز ارجمند افزود : راه اندازی هنرستان های موسیقی در زیرمجموعه هنرستان هنرهای زیبا به منظور پر کردن بخش مغفول آموزش موسیقی بین مقطع ابتدایی و دانشگاهی است .
وی با بیان اینکه در این هنرستان ها آموزش موسیقی به شکل حرفه ای ارائه می شود تاکید کرد : وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان مرجع حاکمیتی برای علمی ، دقیق و قانونمند تر شدن آموزش هنر موسیقی تلاش می کند .
ارجمند امروز برای شرکت در نشست هنرمندان موسیقی استان به سمنان آمده بود .
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست از ایجاد شورای شعر و موسیقی در استانها خبر داد.
ارجمند گفت: تاکنون 50 درصد اختیارات و فعالیت های اجرایی وزارت خانه در این بخش به استانها تفویض شده است .
ارجمند افزود: با اجرای این طرح وزارتخانه به صورت ستادی ، سیاست گذاری، نظارت و حمایت از صنعت موسیقی فعالیت می کند.
به گفته وی ، پس از 15 سال آیین نامه های دفتر موسیقی بازنویسی شده است تا ارائه مجوز به برگزاری کنسرت ها تسهیل شود .
نعمت الله قنبری رئیس اداره امور هنری ، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان هم دراین نشست از فعالیت 11 آموزشگاه آزاد موسیقی در این استان خبرداد و گفت : در استان سمنان 42 گروه موسیقی فعالیت می کنند . 
در این نشست سه نفراز فعالان عرصه موسیقی استان سمنان به نمایندگی از هنرمندان این بخش ، مسائل و مشکلات موسیقی در استان را مطرح کردند .