به گزارش پارس به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام داوود نمازی صبح امروز در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: با برگزاری کنسرت و موسیقی حلال که مجوز آن توسط ارشاد صادر شده باشد مخالف نیستیم ولی از استفاده بودجه فرهنگی در مسائل حرام مخالف هستیم و شورای تأمین استان‌ها در این خصوص باید نظارت داشته باشند.
 وی با تشریح وظایف مشاورین استانداران در امور روحانیت، ارائه مشاوره‌های لازم به استانداران را نخستین وظیفه مشاوران امور روحانیت دانست و گفت: ارائه مشاوره به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، اخلاقی و تبلیغی علما و اندیشمندان حوزه جهت تقویت نهادهای تبلیغی و حمایت از ائمه جمعه و جماعات و مبلغان دینی از وظایف مشاوران امور روحانیت استانداران است.
نمازی ابراز کرد: از دیگر وظایف مشاورین امور روحانیت فراهم نمودن زمینه، تعامل و ارتباط مستمر استانداران با ائمه جمعه و جماعات و روحانیون برجسته استان‌ها است.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت افزود: مشاوران باید در راستای تشیکل اتاق قکر با حضور مسئولین حوزوی و دبیرخانه ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ها در راستای بهره گیری از ظرفیت‌ها و برقراری تعامل کارآمد و مستمر با علما، ائمه جمعه و جماعات استان‌ها تلاش کنند.
وی تهیه مطالب مهم یا انتقادی مطروحه توسط ائمه جمعه یا روحانیون متنفذ در تریبون نماز جمعه و منابر و محافل سخنرانی و انتقال به استانداران و مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در اسرع وقت، را از دیگر وظایف محوله مشاوران استانداران در امور روحانیون دانست.
نمازی با بیان اینکه تاکنون برای استانداران 29 استان از 31استان کشور مشاور امور روحانیت انتخاب شده است، تصریح کرد: در انتخاب مشاوران امور روحانیت سعی شده از افرادی دعوت به همکاری شود که نسبت به حوزه‌های علمیه و مسائل فرهنگی و تبلیغی آشنایی داشته باشند تا بتوانند دغدغه‌های طلاب و ائمه جمعه و جماعات را به مسئولان منتقل کنند.
وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که در کشور وجود دارد بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت نخبگان حوزوی برای برون رفت از مشکلات کنونی تاکید کردو گفت: در توزیع بودجه فرهنگی موازی‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد و در حال حاضر درتلاش برای در نظر گرفتن رقم بودجه برای ارتقاء برنامه‌های فرهنگی از دولت هستیم.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت پراکندگی بودجه فرهنگی را یکی از مشکلات توزیع بودجه فرهنگی برای توسعه حوزه و مساجد و ترویج کارهای فرهنگی دانست و گفت: نگاه استانی به بودجه فرهنگی اسراف و حرام است که می‌طلبد بودجه فرهنگی به صورت ملی توزیع شود.
نمازی به مشکلات فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد و انتقال آن به دولت اشاره کرد و گفت: در آستانه سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات فرهنگی به مجموعه دولت انتقال داده می‌شود تا در سفر دولت به این استان به اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای شود.
وی در ادامه به وظایف و خطبه‌های ائمه جمعه در نمازهای عبادی سیاسی اشاره داشت و افزود: ائمه جمعه باید آسیب‌های جامعه را بشناسند و متناسب با آن سخنرانی و آگاهی‌بخشی کنند و برخی از مسائل را به دولتی‌ها واگذار کنند.
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت به ساخت و ساز مصلی‌های نماز جمعه و راکد ماندن برخی این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: بودجه استانی جوابگوی ساخت و ساز مساجد نیست و ضروری است در این زمینه دولت ورود پیدا کند و از بودجه ملی برای ساخت این مراکز دینی استفاده کند.