به گزارش پارس به نقل از فارس آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) گفت: امام راحل تعبیر زیبایی داشتند «ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم» یادم می‌آید همان زمان که آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌فرمود: آن طور که ما شنیدیم سینما می‌شود مگر خدا فرجی حاصل کند و با توبه نصوح، فرجی حاصل شد.

وی گفت: آقای فرج‌الله سلحشور آمد و فرجی حاصل شد ایشان نشان داد که سینما می‌تواند اثرگذار باشد و هنر، مطالب خود را در قالب مطالب دینی به جامعه تبیین کند.

این استاد اخلاق ادامه داد: در توبه نصوح یادم نمی‌رود در سینما فلسطین، نامه‌ای برای علما گذاشته‌ بودند وقتی آیت‌الله شهید مدنی توبه نصوح و بازی ایشان را دیدند، این سید عظیم‌الشأن که متخلق به اخلاق الهی بود گریه می‌کردند چه گریه‌ای! و فرمودند معنای توبه را به حقیقت در هنر می‌توان نمایان دید.

وی تصریح کرد:‌ و این فرمایش امام المسلمین رهبر بزرگوارمان است که فرمود هنر جاودانه می‌کند مطالبی که الهی است لذا آقای فرج‌الله سلحشور اخلاص و اعتقاد ایشان به اینکه می‌شود از این تریبون سینما و هنر، معارف اسلامی را نشر داد بنابراین تا اعتقاد نباشد نمی‌شود.

آیت‌الله قرهی گفت:‌ آقای سلحشور باور به این دارد که در این راه باید طهارت باشد؛ خیلی‌ها می‌خواهند به مناسبت مسائل دینی، مطالب دیگری را عنوان کنند اما باید طهارت رعایت شود تا اثری جاودانه شود.

وی خاطرنشان کرد: اساس جاودانگی هنر در طهارت است؛ در سریال حضرت یوسف (ع)‌ بودند کسانی که به لحاظ ظاهری، صاحب جمال بودند اما آقای سلحشور می‌گشت کسی را پیدا کند، کسی بازی کند که قبل از آن از جمالش در راه فسق و فجور بهره نبرده باشد.

* آقای سلحشور به دنبال تزریق اخلاص به جریان فیلم است

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) با بیان اینکه اعتقاد و اخلاص ایشان باعث می‌شود با اینکه آن شخص برای اولین‌بار نقش با عظمت و مهمی را بر دوش می‌گیرد بتواند از عهده آن برآید، عنوان کرد:‌ آقای سلحشور به دنبال تمرین کردن بازیگر نقش اول سریال نیست بلکه تزریق اخلاص ایشان به جریان فیلم است که نشأت گرفته از اخلاق است.

وی ابراز داشت: اگر هنر با اخلاق عجین شود جاودانه می‌ماند؛ «تخلقوا باخلاق الله». اگرچه آقای شورجه‌ فرمودند نگاه به ساختار فیزیکی فیلم هم مهم است. اما آقای سلحشور در ساخت سریال حضرت یوسف (ع) معتقد بودند بسیاری از مطالب آن حتی سبک و سیاق ساختمان‌ها به گونه‌ای باشد تا روح تقوا را برساند.

* آقای سلحشور فرمودند دغدغه من حضرت موسی (ع) است

آیت‌الله قرهی عنوان کرد:‌ آنجا که قرار بود ظلمت‌ها را برساند، ساختاری متناسب با آن و ساختمانی که قرار بود یوسف نبی (ع) در آن قرار داشته باشد از آن معنویت برخیزد همچنین ساختمان کسانی که ظالم بودند عنوان شرارت داشته باشد و همه آنها را نشأت گرفته از اخلاص می‌دانم.

وی اظهار داشت: وقتی با بعضی از دوستان به ملاقات آقای سلحشور رفتیم فرمودند دغدغه من حضرت موسی (ع) است. بنده معتقدم موسی کلیم‌الله مظلوم‌ترین انبیا است که ناخودآگاه به حال او گریه‌مان می‌گیرد که چگونه قوم موسی براساس آیه «أَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ» کفران نعمت کردند و حضرت موسی (ع) برای هدایت آنها به درگاه خداوند بسیار تضرع و زاری کرد.

* بزرگداشت بزرگان را در حیات خودشان قرار دهیم

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج)  تصریح کرد: از همه خبرگزاری‌ها می‌خواهم همانطور که خبرگزاری وزین فارس کار کرد بزرگداشت بزرگان را در حیات خودشان قرار دهیم و از آنها به عنوان الگوهای عملی یاد کنیم.

آیت‌الله قرهی افزود: پیش از این، نقش آیات الهی در هنر را می‌خواندیم اما باور اینکه حقیقت آیات چیست را آقای فرج‌الله سلحشور با اخلاص خود برای ما نمایان کرد.

وی گفت: آنچه می‌خوانیم را هنر مخلصانه می‌تواند به ظهور برساند و هنر مخلصانه می‌تواند ذهن ما را به حقیقت نزدیک کند تا اینکه فقط خوانده‌ها و نوشته‌ها.

این استاد اخلاق ابراز داشت: آیت‌الله شهید مدنی درباره فیلم «توبه نصوح» فرمود این کار، کار عجیبی است من تازه متوجه شدم توبه واقعی و توبه الهی چیست.