به گزارش پارس به نقل از مهر  سرپرست حوزه هنری استان اردبیل عصر شنبه در آیین رونمایی از این کتاب به وجود پتانسیل های قابل توجه در عرصه نویسندگی دفاع مقدس تاکید کرد.

امیر رجبی حمایت از نویسندگان را از سیاست های حوزه هنری دانست و افزود: نگاه کیفی به تولیدات سیاست پیش روی این نهاد اجرایی است.

وی با تاکید به اینکه آثار شاخص متعددی طی سال های اخیر با حمایت این دستگاه اجرایی منتشر شده است، نگاه عمیق و کیفی به تولیدات و استفاده از دیدگاه های کارشناسی را ضروری دانست.

سرپرست حوزه هنری استان در عین حال به ضرورت اطلاع رسانی گسترده و معرفی تولیدات دفاع مقدس این استان تاکید کرد و افزود: تبلیغ و معرفی در حد مقبول انجام نمی شود.

رجبی معتقد است آثار دفاع مقدس ثبت گوشه ای از تاریخ این مرز و بوم است و به همین دلیل حمایت از نویسندگان این حوزه مورد تاکید و توجه است.

در این مراسم نویسنده کتاب خاطرات جانبازان بالای ۷۰ درصد به تلاش های صورت گرفته در تدوین این کتاب اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه برخی از جانبازان با آسیب های مغزی مشکل گویش داشتند تدوین این کتاب با مشکلاتی همراه بود.

شهاب الدین وطن دوست تصریح کرد: این کتاب در سال ۸۸ به اتمام رسیده و در سال ۹۲ سال انتشار خورده است اما به دلیل بی مهری ها امسال به دست ما می رسد.

وی عدم موفقیت نویسندگان بومی استان را در برخی مواقع به کم کاری های مرکز مرتبط دانست و افزود: دغدغه مالی مشکل دیگری است که چاپ کتب را با تاخیر مواجه می سازد.

نویسنده و شاعر دفاع مقدس مشکل اساسی دیگر را عدم تحمل یکدیگر دانست و گفت: به عنوان مثال نویسندگان استان پای صحبت ها و نقدهای یکدیگر نمی نشینند و هر کسی خود را رستم دستان می داند.

وطن دوست برگزاری کارگاه های داستان نویسی و نقد آثار را برای کیفیت بخشی به آثار ضروری دانست و خواستار اهتمام نهادهای اجرایی در توسعه مباحث کارشناسی شد.

به گفته این نویسنده در کتاب بلاجویان دشت کربلایی خاطرات ۲۵ جانباز درج شده است.

در این مراسم همچنین کتاب «یول یورغونی» مجموعه اشعار دفاع مقدس نوشته ملاحت نادری و « خنیاگران آذربایجان» حماسه ها و موسیقی آذربایجان از جنگ چالدران تا دفاع مقدس نوشته عمار احمدی نیز رونمایی شد.