به گزارش پارس به نقل از مهر دکتر محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه فضای برگزاری مسابقات قرآن علاوه بر یک فضای قرآنی جهت ارائه تلاوت شرکت کنندگان در رشته های قرائت و حفظ دارای جذابیت های دیگری هست اظهار داشت: بنا بر پیشنهادات ارائه شده از سوی مسئولان برگزاری مقرر شد رادیو قرآن به عنوان تنها رسانه شنیداری فارسی زبان دنیا به عنوان خبر رسان در شبکه های رادیویی، ملی و استانی فعالیت داشته باشد که علاوه بر آن این رادیو تمامی مسابقات را به صورت زنده پخش می کند.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ رسانه های شنیداری از ویژگی های این دوره از مسابقات است افزود: رسانه ملی با بالاترین ظرفیت خود در این دوره از مسابقات حاضر شده و رادیو قرآن نیز به عنوان محور خدمت رسانی به شبکه های رادیویی ملی و استانی حضور پیدا کرده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه اپلیکیشنی ویژه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، طراحی شده است که طرح اولیه آن در مسابقات سراسری قرآن کریم تبریز آغاز شد تصریح کرد: نسخه آزمایشی این اپلیکیشن برای مسابقات بین المللی قرآن اصلاحاتی شد که روزانه اطلاعاتی سریع از فایل های صوتی، تصویری و مکتوب قرائت ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

مدیر رادیو قرآن اضافه کرد: مصاحبه با داوران و مسئولانی که در سالن مسابقات حضور پیدا می کنند علاوه بر پخش در فضای شنیداری رادیو قرآن در این اپلیکیشن نیز بارگذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه اساتید، جوانان و علاقمندان قرآنی از اطلاع رسانی رادیو قرآن و نحوه عملکرد این اپلیکیشن ابراز رضایت کردند افزود: در ماه مبارک رمضان این اپلیکیشن به صورت کامل و اصلی رونمایی خواهد شد  و بسیاری از برنامه های کوتاه رادیو قرآن شامل مفاهیم قرآنی، تفسیرها، آموزش های قرآنی و صفحه نور در آن بارگذاری می شود.

محمدزاده ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان نرم افزار آوای وحی که شامل بیست هزار تلاوت قاریان مشهور جهان است رونمایی خواهد شد که در هر کدام از تلاوت ها اطلاعاتی شامل نوع قرائت، مکان قرائت و شرح مختصری پیرامون قاری ارائه می شود.

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه کلیه شبکه های رادیویی از زوایای مختلف مسابقات بین المللی قرآن را پوشش می دهند تصریح کرد: در مجموع روزانه ۲۰ باکس گزارشی توسط رادیو قرآن تولید و در تمام شبکه های رادیویی پخش می شود.

وی با بیان اینکه شبکه های رادیویی ایران، جوان و تهران حضور میدانی در سالن اجلاس سران دارند افزود: تقویت و گسترش صدای مسابقات به پهنای شبکه های رادیویی ملی و استانی از امتیازات سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

محمدزاده با اشاره به برنامه های این شبکه رادیویی در ماه شعبان افزود: با توجه به عشق و علاقه مردم به اهل بیت در ماه شعبان هم در رادیو قرآن از این ظرفیت بهره گرفته تا طرح هزاران ختم قرآن را با نیت صحت، سلامتی و تعجیل فرج امام زمان (عج) انجام دهد که در این طرح مخاطبان می توانند یک جزء از قرآن را در مدت ۱۵ روز تلاوت کنند.

وی با اشاره به نحوه شرکت در این طرح تصریح کرد: علاقمندان می توانند به صورت تلفنی، حضوری، اینترنتی و پیامکی در این طرح ثبت نام کنند که برای شرکت به صورت پیامکی لازم است تعداد جزءهایی که بنا دارند در این طرح تلاوت کنند را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۱۴ ارسال نمایند و برای ثبت نام اینترنتی نیز می بایست به سایت رادیو قرآن مراجعه کنند.

محمدزاده با اشاره به برنامه های  این شبکه رادیویی در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه طرح قرآن کتاب زندگی ۱۴۴۹ با محوریت سوره یاسین برگزار می شود و همچنین ۳۰ موضوع قرآنی پیرامون عفاف و حجاب و سبک زندگی روزانه به مخاطبان ارائه می شود.