به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پس از اکران خصوصی فیلم مستند «حق کپی رایت محفوظ است؟» به کارگردانی«روزبه رحیمی‌نژاد»، بیانیه درخواست از ریاست جمهوری برای عضویت در کنوانسیون برن قرائت شد و به امضای هنرمندان رسید.

در متن این بیانیه خطاب به حسن روحانی آمده است:

«ما سازندگان و عوامل تهیه فیلم مستند (حق کپی رایت محفوظ است) و همچنین جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر با تقدیر از همه تلاشهای انجام شده در جهت حفظ و حراست از میراث علمی و هنری این سرزمین و با عنایت به تأکیدات عالمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر رعایت حقوق مادی و معنوی مؤلفین و پدیدآورندگان ایرانی، بدین وسیله و با امضاء این بیانیه اعلام می‌داریم؛ خواهان پیوستن به کنوانسیون ١٨٨٦ برن برای حمایت از آثار ادبی و هنری هستیم تا آثار پدیدآورندگان ایرانی مورد حمایت قوانین مرتبط با کپی رایت قرارگرفته و رفتار مشابه بین المللی در مورد همه آثار در ایران نیز جاری و لازم الاجرا باشد.»

این بیانیه قرار است در تمامی صنوف و انجمن‌های هنری امضاء و سپس به دفتر رییس جمهور ارسال شود.

فیلم مستند «حق کپی رایت محفوظ است؟» به بهانه آثار لاله‌ اسکندری و عرفان نظر آهاری به مشکلات حق کپی رایت در ایران می‌پردازد.

لاله اسکندری، حسین زندباف کارگردان و تهیه کننده سینما، امیرعباس گردان سینمادار و پخش کننده فیلم و عباس گودرزی دادستان جرایم سایبری، امین زندگانی ، آرزو افشار و . . . از مهمانان دیگر این مراسم بودند.