به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی باقرزاده در مراسم تجلیل و گرامیداشت فرهنگیان و معلمان استان البرز که عصر امروز در محل سالن امام علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در البرز، استاندار و نمایندگان مجلس شواری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نیاز به معلم و امر آموزش و پرورش یک مقوله ذاتی برای هر انسانی است.

وی با بیان اینکه یادگیری یک امر اکتسابی است، افزود: علم و خاصیت یادگیری در وجود همه انسان‌ها است و مظهر تولید علم معلمان هستند.

رئیس نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه اهمیت قلم برای هیچ فردی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: یاد دادن علوم به انسان به واسطه کتابت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قلم معلمان برابر است با خون پاک شهیدان، تصریح کرد: وقتی به جهان  امروز نگاه می‌کنیم پیوند عجیبی بین آنچه به انسان مربوط است و معلمان می‌بینیم.

باقرزاده با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون معلمان اوج نگرفته و ماندگار نشده است، اظهار داشت: معلمان ستون خیمه آموزش و پروش هستند اگر این ستون از آموزش و پرورش گرفته شود چیزی از تعلیم و تربیت باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه هیچ امنیت و رونق اقتصادی بدون حضور معلمان تامین نمی‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش پر سودترین صنعت در جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب تحولات زیادی در بخش تعلیم و تربیت رخ داده است، اظهار داشت: قلمرو خدمت رسانی هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پروش نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه در المپیادهای علمی در دنیا در رده پنجم قرار داریم، افزود: این مهم نشان دهنده اثر بخش‌بودن جریان تعلیم و تربیت در کشور است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه به طور میانگین همه ساله 37 مدال المپیاد علمی توسط دانش آموزان ایرانی کسب می‌شود، اظهار داشت: پیشرفت علم در کشور از آموزش و پرورش منشا گرفته و هسته‌های بنیادی تولید علم در مدرسه است.