به گزارش پارس، جهان به نقل از حوزه نوشت: حجت‌الاسلام حمید علیان‌نژاد گفت: این نرم افزار شامل قرآن کریم، ترجمه و تفسیر نمونه است که در محیطی ساده برای مطالعه بهتر و دسترسی سریعتر با فرمت اندروید مخصوص تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نیازهای امروز و گسترش فن آوری‌های نو، عرضه معارف اسلامی در بستر فضای مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تفسیر نمونه که به اذعان عام و خاص به سبب داشتن متنی شیوا و روان، تفسیری کارگشاست و مورد اقبال گسترده عموم علاقمندان قرار گرفته است، می‌تواند در بستر فناوری‌های نو، خلأ ارتباط ساده مخاطبان با قرآن کریم را از بین ببرد.

وی افزود: به همین دلیل این کتاب ارزشمند را در قالب نرم افزار اندروید که به گواهی آمارها درصد قابل توجهی از مخاطبان را در برمی گیرد، عرضه می‌کنیم.

علیان‌نژاد گفت: در این نرم افزار متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی با قابلیت‌های همچون مرتب سازی سوره‌های بر اساس ترتیب نزول، تعداد آیات، شماره سوره و حروف الفبا، جستجو در عناوین سوره‌ها برای دسترسی سریع به سوره، قابلیت جستجوی پیشرفته در متن، ترجمه و تفسیر قرآن، جستجوی کلمات در صفحات تفسیر هر آیه، نگهداری آخرین مطالعه و قابلیت نشان گذاری آیات به کار رفته است.

وی بیان کرد: علاقمندان و کاربران می‌توانند هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد خود را از طریق رایانامه it@makarem.ir اعلام کنند.