به گزارش پارس، سایت ثبت‌نام از روز یکشنبه 6 اردیبهشت مجدد باز شد و دانشجویان فرصت دارند تا روز پنج‌شنبه 10 اردیبهشت ماه جهت ثبت نام اقدام کنند.
 
با توجه به تعطیلاتی که در پیش رو داریم، دانشجویانی که از تاریخ 6 اردیبهشت نسبت به دریافت بن کتاب ثبت‌نام می‌کنند صرفا می‌توانند از شعب بانک صادرات در استان‌ تهران فقط بن کارت خود را دریافت کنند.
 
اما پیش از این نام سه استان البرز، تهران و قم برای دریافت ثبت نام کنندگان از ششم اردیبهشت ماه اعلام شده بود ولی ظرفیت آن دو استان هم پر شد و تنها دانشجویانی که از این پس ثبت نام می‌کنند می توانند در تهران بن کارت‌ها را دریافت کنند.
 
این دانشجویان باید حتما کارت‌های خود را از این استان‌ مذکور دریافت کنند و قابلیت انتقال این کارت‌های به استان‌های دیگر وجود نخواهد داشت.
 
همچنین استان‌هایی که ظرفیت ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده است دیگر نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و استان‌هایی که ظرفیت ثبت‌نام برای آن‌ها باقی است، می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.
 
بر اساس گزارش فارس، تا کنون 200 هزار نفر ثبت نام قطعی بن کارت دانشجویی داشته‌اند.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران برای هر دانشجو و طلبه 40 هزار تومان در نظر گرفته است که این مبلغ نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. همچنین به مانند دوره‌ها گذشته، دانشجویان و طلاب متقاضی نیز 40 هزار تومان به حساب واریز می‌کنند و بن کارت الکترونیک 80 هزار تومانی دریافت می‌کنند.
 
با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر هدفمند کردن یارانه‌ها، برنامه ویژه‌ای را برای بن کارت‌های الکترونیک در نظر گرفته‌ شده؛ دانشجویان تهرانی به دلیل زیرساخت‌های فنی و دسترسی‌های بیشتر، کار ثبت‌نام را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته بیشترین دریافت‌کنندگان بن‌های الکترونیک از استان تهران و شهرهای اطراف تهران بوده‌اند.
 
دانشجویان باید از طریق سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.