به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سعید طالعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مقاله ها به صورت سخنرانی به منظور بحث و تبادل نظر و فراهم کردن بسترهای علمی پیشرفت ایرانی - اسلامی بافت های فرسوده شهری کشور از سوی کارشناسان و صاحبنظران مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: تبیین اصول و روشهای بهینه مدیریت بافت های فرسوده شهری در طح ملی و منطقه کاشان و بهره گیری از تجربیات ملی و بین المللی در مرحله برنامه ریزی بافت های فرسوده از جمله اهداف این همایش است.

طالعی، تبیین روش ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح توسعه شهری در بافت های شهری ایران، کاشان و آران و بیدگل، تجربه و تحلیل فرصت ها و چالش های فراروی بافت های فرسوده شهری، ارزیابی برنامه ها، چشم انداز و نقشه استراتژیک بافت های فرسوده منطقه کاشان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

به گفته وی بهره گیری از یافته های جدید پژوهشی، استفاده بیشتر و بهتر از فضای شهری برای اسکان جمعیت، برطرف کردن نیاز ساکنان بافت فرسوده به کاربری های خدماتی و بهبود ساختار حمل و نقل در بافت فرسوده و به تبع آن در شهر، ارتقا الگوی سکونت و مسکن از دیگر موضوعات مهم این همایش است.

طالعی همچنین بخش های جنبی این همایش را شامل مسابقه طراحی شهری در بخشی از محله تاریخی محتشم کاشان و مسابقه عکاسی دانست و افزود: حدود 450 عکس و 27 طرح به دبیرخانه اجرایی همایش ارسال شده که پس از داوری حدود 40 عکس و از بین طراحی های شهری سه طرح به عنوان طرح برگزیده در همایش ارایه می شود.

همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری و چالش و راهکارها نهم اردیبهشت امسال به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار می شود.