به گزارش پارس به نقل از مهر، سید سعید سرابی ظهر چهارشنبه در نشست خبری جشن اردیبهشت تئاتر گفت: به رغم کمبود اعتبارات در زمینه هنر های نمایشی در سال گذشته  ما سال خوبی را در حوزه هنر های نمایشی پشت سر گذاشتیم  و از لحاظ شاخص های مختلف کیفیت سنجی  مانند تعداد تولید تئاتر، بازدیدها و اقبال عمومی بهد از تهران در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی افزود: استان خراسان با توجه به ظرفیت های خوبی که دارد  تبدیل به یک جایگاه شده که رخدادهای فرا استانی در حوزه هنرهای نمایشی همانند مراسم افتتاحیه تئاتر کشور در آن برگزار می شود و این  به دلیل دارا بودن  انجمن نمایش پویا ونخبگان هنر فعال در این زمینه است.

سرابی گفت: رویکرد جدید هنرهای نمایشی در سال جدید ایجاد زمینه های مناسب برای تعامل هر چه بیشتر با سایر ارگان ها و سازمان های مختلف در جهت افزایش ظرفیت هنر های نمایشی استان است و به همین منظور با همکاری سایر ارگان ها مذاکراتی را در رابطه  با افزایش زیر ساخت های اجرای تئاتر در مشهد  انجام پذیرفته است.

وی همچنین از برگزاری مراسم ملی افتتاحیه تئاتر ایران درمشهد  خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم نشان از جایگاه استان در زمینه هنرهای نمایشی است.

مشهد میزبان تاتر اردیبهشت

در این نشست همچنین رئیس انجمن هنر های نمایشی خراسان رضوی در رابطه با مراسم افتتاحیه  جشن اردیبهشت تئاتر کشور گفت: این مراسم از ساعت ۵ بعد از ظهر روز ۴ اردیبهشت و با اجرای نمایش های عروسکی و خیابانی  در محل در ورودی تئاتر شهر مشهد واقع در پارک ملت  شروع خواهد شد.

کیوان صباغ با بیان اینکه در ساعت ۱۹ همان روز هنرمندان استان شاهد افتتاح خانه عروسک مشهد خواهند بود ادامه: خانه عروسک ابتدا در تهران  و توسط خانم مرضیه برومند تاسیس شد که خانه تئاتر مشهد نیز به فاصله ۲ ماه  نسبت به افتتاح این مجموعه اقدام کرد.

وی برپایی مراسم تقدیر از پیشکسوتان را یکی از برنامه های جنبی تاتر اردیبهشت ایران در مشهد عنوان کرد و گفت: مراسم اختتامیه تاتر اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.