به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در آخرین جلسه درس خارج فقه در سال ۹۳ ، اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار مهمی که گریبان خانواده‎ها و کشور ما را در این ایام می‎گیرد، مشکلات مرتبط با رانندگی رانندگان ما در جاده‎هاست که هر ساله هزاران نفر را داغدار می‎کند.
 
وی گفت: فرهنگ بد رانندگی و عمل نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث همه این مشکلات است و اگر به طور صحیح در این راستا اقدام نکنیم قطعا گرفتار مشکلات سهمگینی خواهیم شد که شاید نسل‌های ما را هم با خود درگیر کند.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: امیدواریم در سال جدید مساله مذاکرت هسته‌ای نیز به صورت آبرومندانه و عزت مندانه و مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی حل شود.
 
مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ چهارشنبه سوری از حوادث اتفاق افتاده ابراز تاسف کرد.
 
وی افزود: نوروز دارای سنن زیبایی است که اسلام هم آنها را تایید کرده است ولی قرار نیست هرچیزی به اسم سنن قدیمی مورد عمل واقع شود، به همین میزان باید این رفتارها را مدیریت کرد.
 
مکارم شیرازی بیان کرد: بر اساس آمارها بیان شده است که شب گذشته ۱۶۰۰ نفر در کشور گرفتار مصایبی شدند. با اینکه این میزان کمتر از سال‌های قبل بوده است، باید سعی کنیم که این آمار مثل سوانح رانندگی که هر ساله جان هزاران نفر از مردم ما را می‎گیرد، به صفر برسد.
 
وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون اینکه نباید کسب مال انسان را از خداوند و آخرت غافل کند، تصریح کرد: انسانی که از خداوند غافل شود گرفتار گزندهای مرتبط با مادیات می‎افتد.
 
این مرجع تقلید یادآور شد: متاسفانه عده‎ای مثل رانت خواران مفسدان اقتصادی چند میلیاردی نمی‎دانند که با این کار خود چه تیشه ای به ریشه خود و آیندگان خود زده‎اند؛ زیادت مال هم در بدست آوردن، هم نگاه داری و هم خرج کردن مصیبت‎ها و مسئولیت‎های طاقت‌فرسایی دارد که هر کسی از پس آن بر نمی‌آید.
 
وی گفت: خداوند متعال زندگانی انسان را به چهار بخش تقسیم کرده که یکی از بخش‎های آن کسب و کار است و یک بخش آن عبادت و یکی دیگر آنها، سرگرمی‌های حلال است که متاسفانه عده‎ای با برداشت‎های نادرست هرگونه سرگرمی را رد می‎کنند، در حالی که این تفریحات حلال انسان را به رسیدگی به امور کاری و عبادی خود کمک می‎کند.