به گزارش پارس، محمدباقر قالیباف در گفتگو با مهر درباره ارمغان شهرداری تهران برای هنرمندان حوزه های تئاتر و موسیقی در سال ۹۴ توضیح داد: شهرداری تهران همواره تلاش کرده در توسعه مسایل فرهنگی هنری شهر تهران تلاش هایی را در حد امکانات انجام دهد که خوشبختانه در این سال ها این تلاش شکل مضاعف تری به خود گرفته است. به همین منظور این قول را می دهم که در همزمان با ایام فرخنده ماه های رجب و شعبان بزرگترین سالن تئاتر شهر تهران را افتتاح کنیم که به عقیده من یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری است.

وی درباره حوزه موسیقی گفت: تاسیس ارکستر فرهنگی شهر تهران یکی از کارهای خوبی بود که شهرداری تهران آن را به سرانجام رساند و همانطور که مخاطبان در چند اجرای این ارکستر شنیده‌اند، این مجموعه موسیقایی کارهایی خوبی را عرضه می‌کند که می تواند در آینده نیز شکل بهتر و جدی تری نیز پیدا کند. البته دوستانی به نمایندگی از جامعه موسیقی نگرانی هایی را در این حوزه به ویژه عرصه آموزش موسیقی با من مطرح کردند که حتما آن را پیگیری خواهم کرد.

شهردار تهران افزود: البته من جسته و گریخته در جریان این مسایل و بحث ها بودم حتی قول دادم جلسه ای را برگزار کرده و این مسایل را دنبال کنم. شما مطمئن باشید شهرداری تهران و مجموعه ما حتما در حوزه فرهنگ و هنر و در فراز و نشیب های این همراه دوستان هنرمندمان است تا بتوانیم آن چیزی را که زیبنده این مردم و جامعه است، پیش ببریم.

قالیباف در بخش دیگری از گفتگوی خود با مهر با اشاره به برگزاری سومین مراسم یادبود هنرمندان درگذشته توسط شهرداری تهران که چند شب پیش برگزار شد، بیان کرد: ما تاکنون رویدادهای مختلفی را به بهانه ها و مناسبت های مختلف برگزار می کنیم که برپایی مراسم یادبود هنرمندان درگذشته برای سومین دوره متوالی یکی از این اقدامات است؛ اقدامی که در اسفند ماه هر سال برای عزیزان هنرمندی که در طول سال جان به جان آفرین تسلیم می کنند یادبود و عرض تسلیتی دسته جمعی است که به خانواده های محترم این عزیزان گفته می شود تا آنها با آرامش بیشتری در یک جمع صمیمانه حضور داشته باشند و البته بسیار خوشحالم که توفیق این را پیدا می کنم تا در جمع آنها باشم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: شاید شهرداری تهران در همه زمان ها، در همه فرازها و فرودها و در زمان هایی که هنرمندان چه در قید حیات بودند و چه زمانی در کنار ما حضور داشته و دارند نتوانسته باشد به طور کامل و در حد شان و منزلت این عزیزان در خدمت آنها باشد، اما این بزرگواران مطمئن باشند که ما همیشه کنار آنها خواهیم بود.