این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سینماپرس تصریح کرد: هر عملی در جمهوری اسلامی ایران باید در چارچوب قانون باشد و از همین‌رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت عملکرد غیرقانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مجمع خانه سینما جلوی این قضیه به شدت خواهند ایستاد.
 وی اضافه کرد: مجلس و به تبع آن کمیسیون فرهنگی انتظار دارند مردم و مسئولان به قانون عمل نموده و از آن تمکین کنند. ما از هر حرکتی که قانون‌مند و مطابق مصالح نظام باشد حمایت می‌کنیم و از هر حرکتی که خلاف قانون در هر عرصه‌ای باشد نه تنها حمایت نمی‌کنیم بلکه دولت را در رابطه با آن عمل غیرقانونی بازخواست خواهیم کرد.
افتخاری با تاکید بر اینکه برای برگزاری مجمع عمومی یازدهم اسفند خانه سینما باید بسترهای قانونی لازم فراهم شود اظهار داشت: در صورت عدم به وجود آمدن بستر قانونی برای برگزاری این مجمع عمومی از جمله بی‌توجهی به مفاد اساسنامه و یا ضوابط وزارت ارشاد به عنوان اصلی‌ترین نهاد فرهنگی کشور،  انجام آن یک عمل غیر قانونی خواهد بود. وی خاطرنشان ساخت: ما انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی عملکرد خانه سینما نظارت کافی داشته باشد چرا که مطمئناً در صورت برگزاری این مجمع در خانه سینما در یک فرایند غیرقانونی و خلاف قوانین جاری کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وارد عمل خواهد شد و از مسئولان ارشد وزارتخانه متبوع و همچنین معاونت مربوطه آن سوال خواهد نمود.