به گزارش پارس، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در ششمین نشست ستارگان محراب که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله عزیز خوشوقت در مسجد محل امامت ایشان و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، با بیان اینکه قدرت خداوند اقتضا کرده تا موجودات هستی را بیافریند، گفت: هر موجودی را آفرید با او همراهی و هیچ موجودی را بعد از آفرینش به خود رها نکرد و در میان مجموعه عظیم بی کران، بشر را آفرید و فرمود بنی آدم را تکریم کرده و بر کثیری از مخلوقات برتری دادیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه کرامت انسان را قدرت مانور انسان دانست وادامه داد: موجودات محدود هستند اما ظرفیت بشر نامحدود است و بر و بحر جولانگاه بشر قرار داده شد، بشر محدود و راکد نیست و می تواند دریاها و خشکی ها را تحت سلطه خود دربیاورد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در برخی از موارد در قرآن کریم کثیر به معنی همه است، گفت: یکی از مواردی که موجب امتیاز، فضل و مزیت انسان بر سایر موجودات شده است این است که علیرغم داشتن جاذبه های ملکی می تواند از زنجیره این جاذبه ها برهاند و در درون خود انقلاب به وجود بیاورد و دیو نفس را نابود کرده و با پا گذاشتن روی خود تا بی نهایت برود.
 
حجت الاسلام صدیقی افزود: خداوند از روح خود در انسان دمیده است که حضرت آدم(ع) را سرگشته خدا کرد که همین امر باعث شد او و انسان برای رسیدن به مقصد اعلا بی قرار باشد؛ از طرفی خداوند قربی که در اختیار انسان قرار داده است حتی در وجود ملائکه قرار نداده است لذا اگر حب جاه و مقام از وجود انسان کنار گذاشته شود می تواند به بالاترین درجه ها برسد و او را از منشأ کفر دور کند.
 
این خطیب نمازجمعه تهران همچنین با بیان اینکه خطری که ما را تهدید می کند آمریکا، تکفیری ها و صهیونیست ها نیستند بلکه نفس خودمان است، خاطرنشان کرد: خطر نفس بود که خانه حضرت فاطمه(س) و خیمه های امام حسین(ع) را به آتش کشید؛ اینکه می بینیم ارزش آیت الله خوشوقت خاص است همان است که علمای ما نیز داشتند، وی در فقه فقیه و صاحب فتوا بود و در این حد بود که نورانیت خاصی داشت و با عرفان نظری آشنا بود و به تعبیر مقام معظم رهبری گام های پیوسته در سلوک الی الله داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله خوشوقت تشنه بصیرت بود، یادآور شد: ایشان ارشادگر خوب، ناصح، دبیر و مربی بود و انسان را به سمت حقیقت راهنمایی می کرد؛ آیت الله خوشوقت در حالی که می توانست رساله ارائه کند این کار را نکرد و در مسجد به ارائه مباحث دینی و تفسیر پرداخت و همواره برای روضه امام حسین(ع) ارزش بسیار قائل بود.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: آیت الله خوشوقت در مسائل سیاسی سیاستمداری بود که گویا در این رشته تحصیل کرده است و در این زمینه پناهگاه و مرجع به شمار می رفت و بسیاری افراد به فرمان رهنمون های ایشان بودند؛ همچنین ایشان در مسأله ولایت فقیه جزء سنگرها به شمار می رفت و از علمداران پاسدار سنگر امامت بود.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه آیت الله خوشوقت قرآن را قرآن زندگی می دانست و در متن زندگی خود پیاده کرده بود، گفت: ایشان در فهم آیات قرآن کریم صاحب درجه بالایی بود و علاوه بر آن نظرکرده امیرالمؤمنین علی(ع) به شمار می رفت.