پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بر اساس طرح سرافراز مبنی بر حذف 2150 پست مديريتي در سازمان صداوسیما، تمامی مدیریت های روابط عمومی حذف شدند و امروز مدير روابط عمومي سازمان صدا و سما تغيير كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، تا پیش از این حدود 100 مدیر روابط عمومی در بخش های مختلف سازمان صداوسیما از جمله معاونت ها، مراکز، شبکه های رادیویی و تلویزیونی مشغول به فعالیت بودند، که براساس طرح جدید رئیس رسانه ملی، تمامی این پست ها حذف شدند و داوود نعمتی اناركی به سمت مدیركل روابط عمومی سازمان صدا و سيما منصوب شد.

جالب آنجاست براي اولين بار رييس رسانه ملي از امضاي حكم رييس روابط عمومي خودداري كرد و رضا شاكری رییس حوزه ریاست سازمان صدا و سیما رييس جديد روابط عمومي را منصوب كرد.

nematianaraki

حال باید دید با طرح جدید مسئولان صداوسیما، وظایف سازمانی که تاکنون روابط عمومی شبکه های رادیویی و تلویزیونی آنها را انجام می دادند یعنی «گردآوري ، جمع‌بندي و تحليل نظرها و ديدگاه‌هاي اقشار مختلف مردم، نخبگان و رسانه‌ها»، «ارتباط با مخاطبان»، «اطلاع رسانی در خصوص برنامه ها» و همچنین «ارتباط با سایر رسانه های مکتوب و دیجیتال اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها و...» چگونه و به چه نحوی انجام خواهد شد.

با توجه به رویکرد شبکه های برون مرزی در گذشته به نظر می رسد رئیس جدید صداوسیما خیلی تمایل به ادامه اینگونه فعالیت ها ندارد و ارتباط با مخاطب و سایر رسانه ها در اولویت برنامه های او نیست.

شایان ذکر است براساس مصوبه اخیر سازمان صداوسیما که در تاریخ 8/11/93 توسط رئیس سازمان به معاونت سیما ابلاغ شد، «مدیریت روابط عمومی» در کنار برخی دیگر از مدیریت ها از ساختار شبکه ها حذف شدند.

مصوبه ای که با اجرای آن در روزهای آتی، فارغ از بیکار شدن دهها کارشناس حوزه روابط عمومی، شاهد به هم ریختگی و شاید هم تعطیلی دهها سایت اینترنتی، سامانه های پیامکی، تلفن های گویا، ایمیل ها و... خواهیم بود.

گفتنی است مسئولان معاونت سیما و اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز مخالف حذف روابط عمومی از شبکه های تلویزیونی و رادیویی بوده اند به طوری که چندي پيش، قائم مقام معاونت سیما در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده بود: «روابط عمومی ها از شبکه ها حذف نمی شوند. کسی که کار فرهنگی و هنری انجام می دهد حتما به روابط عمومی نیاز دارد بنابراین روابط عمومی در سیما هست و هر شبکه ای هم روابط عمومی خود را خواهد داشت و  تنها ممکن است سطح تشکیلاتی آنها تفاوتی پیدا کند.»