نقد سينما در شمارۀ بهمن ماه، با محور قرار دادن موضوع «سینمای سفارتی» به بررسی آثار سینمای ایران که با حمایت سفارت های خارجی تولید شده اند، پرداخته است و فهرستی از فیلم هایی که به سفارش و حمایت سفارت های بیگانه در ایران ساخته شده اند را ارائه کرده است.در ادامۀ بخش سینمای ایران ، آثار حاضر در سی و سومین جشنوارۀ فیلم فجر مورد بررسی قرار گرفته است.


در ستون «رو در رو با مدیر» گفت و گو با «شفیع آقامحمدیان» مدیر سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، پیرامون کارنامۀ چهارسالۀ این مرکز و حاشیه هایی نظیر پروژۀ «لاله» به چشم می خورد. همچنین به بهانۀ توفیق فیلم «چند متر مکعب عشق»، مصاحبه ای با عنوان «عشق در کانتینر» با «نوید و جمشیدمحمودی» سازندگان این اثر متفاوت انجام گرفته است.

فیلم «خانه ای کنار ابرها» به کارگردانی «سیدجلال دهقانی اشکذری» به عنوان فیلم ماه انتخاب و علاوه بر مصاحبه با کارگردان این اثر، اطلاعاتی از حاشیه های ایجاد شده برای فیلم ارائه شده است.

نقد سینما در بخش سینمای جهان ، به بررسی دیپلماسی رسانه ای امریکا در یک سال اخیر (روی کار آمدن دولت یازدهم ایران) پرداخته و در حالیکه تصویر روی جلد خود را به این موضوع اختصاص داده است، پرونده ای با عنوان «نژاد پرستی ضد ایرانی ، عین میهن پرستی است» را به مخاطب ارائه کرده است .

این پرونده علاوه بر مقالاتی از سعید مستغاثی ، مهدی مافی ، نوید فرنیا (کارشناس ارشد مطالعات امریکا-آفریقا دانشگاه کلمبیا) ، شامل گفت و گو با «بن افلک» کارگردان فیلمِ ضد ایرانی «آرگو»، «فرانک میلر» از سازندگان فیلم «۳۰۰» و «خوزه پادیل ها» کارگردان فیلم «پلیس آهنی» می باشد که همگی شاهدانی بر نحوۀ مدیریت دیپلماسی رسانه ای ایالات متحده به شمار می روند.

ماهنامۀ تخصصی سینما و تلوزیون نقد سینما ، به صاحب امتیازی حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی ، مدیر مسئولی محسن مومنی شریف و به دبیری محمدرضا رضاپور در شمارۀ سوم از سری جدید در ۱۶۴ صفحه و به قیمت ۶ هزار تومان منتشر و توزيع گشته است.