به گزارش پارس، عطاالله سلطانی صبور در گفتگو با مهر گفت: قانون تعهد به خدمت در آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي ریاست جمهوری این اختیار را ندارد که نامه ای درباره لغو یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه مجلس هم نمی تواند در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت کند، افزود: این نامه خلاف قانون بوده و به شدت کمیسیون آموزش مخالف این مسئله است و قطعا لغو این قانون اجرا نمی شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: متاسفانه مطرح کردن این مسئله موجب نگرانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و باعث تعجب مجلسی ها شده است.

سلطانی صبور درباره جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنده خیلی اطلاع ندارم چه کسانی به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح هستند اما می دانم یک نارضایتی عمومی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مجلس وجود دارد و چون نماینده دولت در این نهاد آموزشی وزیر آموزش و پرورش است بنابراین بحث استیضاح ایشان مطرح شده است.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد آموزش و پرورش، اظهار کرد: به جای اینکه بودجه آموزش و پرورش توسعه پیدا کند، بدهی های آن توسعه پیدا کرده و به ۴ هزار میلیارد رسیده است و تنها افزایش بودجه متعلق به بند مربوط به حقوق است که ۲ هزار میلیارد تعلق یافته که یک هزارمیلیارد آن متعلق به پرداخت پاداش بازنشستگان و حقوق فرهنگیان در سال جاری و یک هزار میلیارد دیگر آن برای پرداخت پاداش و حقوق در سال آینده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی و پرداخت قبوض آب و برق و گاز مدارس، اعتباری در نظر گرفته نشده که به شدت مجلس از این وضعیت ناراضی است.