جوان در متن زیر که به عنوان متن عذرخواهی از هموطنان سیستانی منتشر کرده است، اعلام کرده که آن صحبت ها فقط یک خاطره بوده است و به هیچ وجه قصد بی احترامی به مردم عزیز سیستان را نداشته است. متن غذرخواهی رامبد جوان را که در صفحه شخصی اش در یک شبکه اجتماعی منتشر شده مشاهده می کنید:

" سلام به همه ی ایرونی های عزیز.
همونطور که قبل تر گفتم همه ی نظرات و کامنتها رو می خونم و از دیشب چه جنجالی راه افتاده! همتون می دونین که من هیچوقت در طول ٢٣ سال کار کردنم برای شاد کردن وخندوندن مردم، هیچ قوم و صنف و جناحی رو مسخره نکردم و باز همتون می دونین که چقدر شاد بودن و خندیدنتون برام مهمه و برای همین خندوانه رو ساختم. خندوانه ای که در طول ١١٥ قسمتش باعث آزردگی هیچ کس نشد.
اگر مردم سیستان بابت خاطره ی من که به نظر خودم خیلی ساده و دوست داشتنی بود(خاطره ام) ناراحت و دلگیر شدن از تک تکشون عذر می خوام. بابتش حتی می تونم در جای بزرگتر از اینجا هم اعلام کنم که همه رو دوست دارم و قصد تمسخر هیچ کس رو ندارم چه برسه به یه قوم باارزش از اقوام باارزش مملکتم که بهش می بالم.
ولی رفقای غیور و دلگیرِ من تا حدود ٢٤ ساعت قبل همه با هم دوست بودیم و من از مهرتون لبریز، چطور می شه که ناگهان بابت یک شوخی که فقط یک روایت بود و نه هیچ چیز طراحی شده، همتون این همه خشمگین می شین و من تبدیل می شم به دشمن سیستان و سیستانی، تبدیل می شم به دشمن فرهنگ، تبدیل می شم به دشمن فقر و زجر و غیرت و استواری و خشکسالی ملتی که برای همه واضح و آشکارِ که چه بودن و چه هستن.؟؟؟ واقعاً این همه حس توهین از من ؟؟؟ این همه حس تمسخر از من؟؟؟
یا شما منو نمی شناسین یا من شمارو تا به حال نشناختم که این همه بی مهری و متاسفانه این همه بی ادبی رو باور ندارم ... که با فحشها و ناسزاهایی مواجه شدم که لحظه ای تصور کردم دشمن سر سخت ایران و ایرانی هستم.
من شمایی که عشق و مهر و ادب سالیانم رو به باد فحش و ناسزا و قضاوتهای بی اساس گرفتین می بخشم. از شمایی هم که از شوخیِ لحظه ای من آزرده شدین عذر خواهی می کنم. یادمون باشه ما هموطنیم و خواهر و برادر. در یک خانواده مطمئن ترین چیز عشق و مهر و بخششه. باز هم دوستتون دارم. و خواهش می کنم به این بی مهری و متاسفانه بی حرمتی پایان بدین. مخلص رامبد جوان."