حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از این مستند كه چهارشنبه 10 دی در حوزه هنری برگزار شد، با بیان این كه تعریف این مستند را شنیده است، اظهار كرد: ضرورت دارد آثاری از این دست ساخته شود و چه بهتر كه اهل معرفت و هنر اقدام به این كار كنند.
وی همچنین گفت: برای برخی فتنه به مثابه یك استراتژی بود. معتقدم سران فتنه كسانی هستند كه فتنه را به مثابه استراتژی نگاه كردند و البته در داخل كشور رأس فتنه نداریم، بلكه كسانی كه در داخل كشور هستند و مردم آنها را سران فتنه می‌دانند، بازی‌خوردگان فتنه هستند و راس فتنه در خارج از كشور است.
این شخصیت سیاسی و فرهنگی كشور اظهار داشت: هیچ ننگی بر پیشانی فتنه‌گران به ویژه سران و رجالشان بالاتر از این نیست كه چند ماه بعد از پایان فتنه، كنگره آمریكا از اوباما می‌خواهد كه گزارش كار بدهد كه بودجه را در حمایت از فتنه چگونه هزینه كرده است و به نوعی اوباما گزارش كار فتنه‌گران داخل را در سنای آمریكا ارائه كرد. فتنه هنوز هم ناتمام است و آمریكا و غرب ابزارهای مختلفی را برای مقابله با مردم كشورمان به كار می‌گیرند و امروز هم ابزارشان برای فتنه‌انگیزی، تحریم است.
صفارهرندی با بیان این كه ایران و آمریكا به عنوان دو قدرت در حال هماوردی و دست و پنجه نرم كردن هستند، گفت: خیانت بزرگ فتنه‌گران داخلی این بود كه وقتی ایران پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ گذاشته بود، این افراد با پنجه به چهره نظام كشیدند و می‌خواستند كاری كنند نظام از حركت بایستد.
حسین شیخ‌الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه نیز اظهار داشت: جنگ و رویارویی همچنان ادامه دارد؛ بر روی میز مذاكره و در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها این تقابل ادامه دارد و انتخابات ۸۸ یكی از مظاهر این رویارویی بود.