به گزارش پارس، مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان تهران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشـت: افزایش قیمت نقل و انتقال هر نفر به سمت استان ایلام و مرز مهران را برخاسته از افزایش تقاضا و جبران کسری مسافر یکسر خالی از مسیر ایلام به سمت پایتخت برشمرد!

حمید رضا شهرکی، با بیان اینکه نرخ حمل ونقل تابع عرضه و تقاضا بوده تعیین نرخ جابجایی هر نفر با اتوبوس"وی آی پی" را نزدیک به ۹۰۰ هزار ریال و هزینه جابجایی هر مسافر با اتوبوس ویژه را نیز ۵۰۰ هزار ریال دانست.

وی، سهم استفاده از اتوبوس"وی آی پی" از سوی مسافران را ۱۵ درصد و سهم استفاده از اتوبوس ویژه را نیز ۸۵ درصدخواند.

به گفته مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران، اتخاذ تصمیم این افزایش قیمت اعمال شده از ناحیه تشکل صنفی مربوطه بوده و علت آن نیز فقط برای جبران هزینه کسری مسافر از مسیر ایلام به تهران است و افزود که عموم اتوبوس ها از ایلام به سمت تهران خالی باز می گردند.

شهرکی، میزان تقاضا برای سفر به سمت عتبات عالیات با استفاده از ناوگان جاده ای را سه برابر رقم سال گذشته برآورد کرد و ادامه داد که پیش بینی ها از جابجایی ۸۰۰ هزار نفر از زائران عتبات عالیات با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده ای حکایت دارد.

شهرکی گفت که روز گذشته ۱۸۰ دستگاه اتوبوس، مسافران عتبات عالیات را از استان تهران به سمت ایلام جابجا کرده اند.

افزایش قیمت حمل و نقل هر مسافر با اتوبوس در حالی در روزهای گذشته شکل جدی‌تری به خود گرفته که به نظر می‌رسد صنعت حمل‌و‌نقل هوایی نیز در این کش و قوس از افزایش قیمتها بی‌نصیب نمانده است.

تعداد زیادی از آژانس های هواپیمایی با اذعان بر اینکه در حال حاضر بلیت هواپیما برای پرواز تهران ــ نجف وجود ندارند اذعان داشته اند که قیمت بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف در حال حاضر نزدیک به دومیلیون تومان است که علت ان نزدیکتر شدن به ایام اربعین است.

در این بین، برخی آژانس‌های هواپیمایی قیمت‌هایی بین ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان را برای پرواز رفت و برگشت تهران ــ نجف اعلام می‌کنند.

قرار بود پس از متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی نظارت بیشتری بر این بخش داشته باشد، این در حالی است که بازار سیاه بلیت پرواز تهران ــ نجف نمونه بارزی از غفلت دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در انجام وظایف آنهاست.