به گزارش پارس به نقل از فارس، علی جنتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ بیستم در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی گوگل فرهنگی به زبان فارسی خبر داد و گفت: این پروژه می‌تواند باعث اشاعه محتوای فارسی در فضای مجازی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:‌با توجه به نیاز کشور به محتوای فارسی در حوزه دیجیتال پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند سال آینده گوگل فرهنگی به زبان فارسی راه‌اندازی شود و کاربران امکان دسترسی به تمام محتواهای مورد درخواست را داشته باشند.

وی همچنین درباره پیشنهاد ادغام نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال و نمایشگاه الکامپ، گفت: نمایشگاه دیجیتال توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود و مشکلی برای ادغام نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و الکامپ نمی‌بینیم.

جنتی ادامه داد: بهتر است که نمایشگاه الکامپ و رسانه‌های دیجیتال یک بار در سال برگزار شود و در این باره باید تشکل‌های مربوطه با هم به توافق برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برخورداری وزارت فرهنگ از دولت الکترونیک گفت: از نظر فناوری و پیوستن به دولت الکترونیک نیز وزارت ارشاد نسبت به سایر وزارتخانه‌ها عقب‌تر است، اما در حوزه رسانه‌های دیجیتال قدم‌های خوبی برداشته شده از جمله اینکه در حوزه محتوای پیامک‌های انبوه مرکز ملی فضای مجازی کار را به وزارت ارشاد واگذار کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آنلاین شدن ثبت مؤسسات فرهنگی و مجوزدهی در حوزه کتاب در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.

جنتی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه محتوای دیجیتال گفت:‌در این بخش دو سال است که کار را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و معتقدیم که بخش خصوصی موفق‌تر از وزارت ارشاد بوده است.