به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام  «علاء الکعبی» مسئول نظامی گردان ابوالفضل العباس عراق به توصیف نقش این گردان در کمک به نیروهای امنیتی عراق علیه داعش پرداخت.

الکعبی گردان ابوالفضل العباس را ستادی عقیدتی خواند که هدف اصلی آن حفظ عقاید و مقدسات اسلامی است و در این راه تحت رهبری آیت الله شیخ مجاهد قاسم طائبی مرجع عالیقدر دینی در عراق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گردان نظامی ابوالفضل العباس حدودا یک سال پیش قبل از سقوط موصل تشکیل شده است، گفت: این گردان پیش از این در زمینه جهادی در سوریه با هدف حفاظت و دفاع از مرقد و بارگاه حضرت زینب سلام الله علیها فعال بوده است.

وی گفت: وقتی که امنیت بارگاه حضرت زینب تهدیدات عناصر جهادی تکفیری جبهه النصره مبنی بر انهدام و تخریب این بارگاه مطهر محقق شد، گردان ابی‌الفضل العباس به عراق انتقال یافت.

حجت الاسلام کعبی درباره حضور گردان ابوالفضل العباس در عملیات نظامی ضد داعش گفت: رزمندگان گردان پس از سقوط موصل توسط داعش در آماده‌باش بودند و هماهنگی‌هایی هم با بسیج مردمی داشتند اما حضور نیروهای گردان در عملیات‌های نظامی به 2 ماه قبل در منطقه الیوسفیه جنوب بغداد بازمی‌گردد که در نوبت اول با حضور 160 رزمنده با تیپ 17 ارتش عراق و گردان‌های سید الشهدا همکاری داشتند و سپس نیروهای اضافی به آنها ملحق شده و در پاکسازی برخی از دیگر مناطق حضور داشتند.

این مقام نظامی گردان ابوالفضل العباس با تاکید بر اینکه فعالیت این گردان اکنون به داخل بغداد، پایتخت عراق محدود است، اظهار داشت: گردان، نیروهای امنیتی را در پیگیری تحرکات مشکوک یا تامین امنیت کاروان‌های زیارتی یا عزاداری امام حسین کمک می‌کنند.

حجت الاسلام کعبی شمار رزمندگان گردان ابوالفضل العباس در بغداد را حدود پانصد تن اعلام کرد و گفت: نیروهای گردان در حال حاضر خود را برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی آماده می‌کنند که در کنار نیروهای امنیتی در اماکن مورد نیاز مستقر می‌شوند.

حجت الاسلام کعبی ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که از لحاظ اطلاعاتی برتر هستیم اما امروز هر شهروند عراقی می‌داند که چگونه با تحرکات مشکوک و تحرکاتی از این دست چگونه برخورد کند و در همین راستا امکانات لازم برای نیروهایمان را فراهم کرده و آموزش‌های لازم را در اختیارشان گذاشته‌ایم.

مقام نظامی گردان ابوالفضل العباس درباره تصمیم این گردان برای ملحق شدن به بسیج مردمی در عراق گفت: مطمئنا این تصمیم درباره نیروها یا رهبران گردان صدق نمی‌کند زیرا مستقل عمل کردن ویژگی اصلی این گردان است.